OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med enklare fastighetsservice, är intresserad av att utveckla arbetssätt och är praktiskt lagd med högt utvecklad servicekänsla? Kammarkollegiet flyttar till nytt aktivitetsbaserat kontor våren 2023 och söker nu dig som vill vara med och skapa framtidens serviceorganisation.
På Kammarkollegiet i Karlstad finns avdelningen Den offentliga omställningsorganisationen och Försäkringsavdelningen, totalt jobbar cirka 70 personer på kontoret i Karlstad.
Arbetsbeskrivning
Tjänsten är placerad på Enheten för internservice. På enheten arbetar i dagsläget 5 personer som ansvarar för bland annat reception, växel, vaktmästeri, fastighet och säkerhet med placering i Stockholm. Vi utökar nu med en tjänst med placering i Karlstad.
Enheten är en central funktion i myndighetens verksamhet som ger stöd till såväl interna medarbetare som externa personer.
Nu söker vi till vårt kontor i Karlstad dig som vill arbeta i en bred och variationsrik roll. Du kommer ha en central roll för att vi ska få ett fungerande och trivsamt kontor. Tjänsten innebär ett brett kontaktnät eftersom du är vår kontaktperson på plats för externa leverantörer i fastighetsfrågor mm. Du är även huvudansvarig i frågor som rör kontoret gentemot den interna personalen. En god samarbetsförmåga, intresse för service och förmåga att ha många bollar i luften är ett måste. Då vi är en mindre organisation är det viktigt med ett flexibelt förhållningssätt, kunna arbeta självständigt, ha driv och förmåga att hantera olika arbetsuppgifter. Arbetet innebär bland annat att:
• Planera, leda och medverka vid förändringar och omflyttningar i lokalen
• Sköta inköp och beställningar kopplat till kontorslokalen
• Vara kontaktperson internt och extern i frågor rörande fastighetstjänster
• I samråd med intendenten sköta operativa säkerhetsuppgifter inom larm, passagesystem och brand.
• Åtgärda enklare fel och brister i lokalen och vid behov boka/ta emot hantverkare för olika uppdrag i Karlstad
• Svara för den allmänna ordningen i lokalen och vid behov utföra sedvanliga vaktmästerisysslor (post, bud, kopiering, skanning, arkivhantering etc.)
Tjänsten i är nyinrättad och passar dig som trivs med att arbeta med flera parallella arbetsuppgifter samt med stort eget ansvar.
Är du vår nya kollega?
Vi söker dig som har följande:
• Flerårig aktuell och relevant erfarenhet av kontorsservice och fastighetsfrågor
• Erfarenhet av arbete med olika typer av kontorslösningar såsom fast, flex, aktivitetsbaserad arbetsplats m.fl
• Har kunskap om byggnaders olika system för el, lås, värme och ventilation
• Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• Har god vana att arbeta i Officepaket, främst Outlook
Meriterande för tjänsten är:
• Kunskaper om inköp och upphandlingsprocesser
• Erfarenhet och intresse av att jobba med utveckling och förändringsarbete av kontorsmiljö
• Självständigt ansvarat för mindre uppdrag/projekt
• Erfarenhet av större omflyttningar av kontor
Personliga egenskaper
För att trivas hos ser vi att du har en förmåga att kunna skapa en helhetsbild av ditt arbete och utefter det driva arbetet framåt. Du är praktiskt lagd där du kan utföra enklare reparationer i lokalen, men har samtidigt förståelse för när externa hantverkare behöver anlitas. Vidare söker vi dig som är serviceinriktad och initiativtagande och som har intresse för teknik.
Vi tror att du trivs med att arbeta lika bra på egen hand som i grupp, där du med din lyhördhet och ditt goda omdöme bidrar till en trevlig arbetsmiljö. Då arbetet innefattar mycket kontakt med hela myndigheten behöver du ha en god samarbetsförmåga och ha lätt att kommunicera.
Då rollen kan innebära viss arbetsledning, ser vi gärna att du har erfarenhet av eller intresse för detta.
Vi fäster mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Mer information
Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänsten är placerad i Karlstad men tjänsteresor till vårt kontor i Stockholm kan förekomma.
Ansökan
Välkommen med din ansökan via www.kammarkollegiet.se/jobb, inklusive CV och personligt brev, senast den 6 nov.
Kontaktpersoner
Om du har några frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta:
Evert Olén, Säkerhetschef, telefon 08 700 0991
Fackliga ombud:
Karin Edstrand, Saco-S, telefon 08 700 0848
Lisa Ericson, ST, telefon 08- 700 0640
Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanalser och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.
www.kammarkollegiet.se
Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även allmänna arvsfonden finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 300 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Elisabeth Hammar
08-700 08 26