OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lantmäteriet erbjuder stimulerande arbetsuppgifter och en arbetsorganisation som gör det spännande, roligt och utmanande att arbeta hos oss. För att leva upp till vår värdegrund service, öppenhet och handlingskraft förväntas våra medarbetare att uppnå resultat, utveckla och vara delaktiga.
Utveckling och IT är en betydelsefull del i Lantmäteriets verksamhet där vi arbetar tillsammans med Lantmäteriets tre divisioner i både strategiska, taktiska och operativa frågor. Enheten Utveckling och IT:s uppdrag är att bidra till utvecklingen av Lantmäteriets verksamhet genom att tillhandahålla effektiva lösningar och tjänster.
Utveckling och IT är en av koncernenheterna vid Lantmäteriets huvudkontor i Gävle. Vi svarar för utveckling, förvaltning och drift av Lantmäteriets gemensamma datorsystem och kommunikationsnät och ger service till c:a 60 lokalkontor. Lantmäteriet är inne i en period av stort förändrings- och utvecklingsarbete inom både IT och kärnverksamheten. Vår förändringstakt, en snabb teknisk utveckling och omvärldens krav på en effektiv verksamhet, gör att vi kan erbjuda både intressanta och utmanande arbetsuppgifter.
Lantmäteriet har även en stor utlandsverksamhet där IT bidrar med sin kompetens. Tjänsten är placerad vid huvudkontoret i Gävle.
Arbetsuppgifter
Funktionen Arbetsplats med 15 medarbetare är uppdelad på fyra Team. Din uppgift blir att ingå i Team Client vars huvudsakliga uppgift är upprätthålla och vidareutveckla Lantmäteriets klientplattform och leverera IT-arbetsplatser anpassade efter Lantmäteriets behov. Klientplattformen består av både Microsoft och Citrix miljö och teamet ansvarar för att leveranserna sker med rätt kvalitet enligt SLA. Teamet har ett övergripande leveransansvar för versionshantering och distribution av licenser och applikationer samt verifiering av ny klientutrustning.
Teamets arbetsuppgifter:
-
Teamet ansvarar för versionshantering, vidareutveckling och livscykelhantering av Lantmäteriets klientplattform och programvarudistribution.
-
Teamet ansvarar för att incidenthantering och supportärenden.
-
Uppföljning av teamets leveranser såsom SLA uppföljning och statistik.
-
Driva ständiga förbättringar för ökad servicenivå.
Kvalifikationer
Kunskap
Högskoleutbildning eller eftergymnasiala studier inom IT
Erfarenhet
Du skall ha erfarenhet av:
-
Arbete inom Microsoft System Center klientplattform samt byte av klientplattform
-
Erfarenhet av Office 2013 och gärna Office 365
-
Du har erfarenhet av projektledning inom IT-klient eller infrastruktur området
-
Du har erfarenhet av Sharepoint
Det är meriterande om du har erfarenhet av och kunskap om ITIL:s driftsprocesser eller LEAN. Även erfarenhet av att etablera mobilt arbetssätt är meriterande
Kompetens
De personliga egenskaper som vi värdesätter och som är viktiga för oss är att du:
-
tar ansvar för och på ett effektivt sätt strukturerar, prioriterar och driver arbetet
-
tar initiativ, är engagerad samt som kan agera självständigt och hitta lösningar
-
arbetar bra tillsammans med andra, och har förmåga att skapa och bevara goda relationer
-
ser möjlighet i förändringar och har intresse av att arbeta med ständiga förbättringar
Kontaktuppgifter
Om Du vill veta mer om tjänsten och dess innehåll kontakta Funktionschef Maya Olsson, telefon 072-702 3104 eller Teamledare Mats Eling, tel 026-63 31 40. Fackliga företrädare är för Lantmäteriakademikerna/SACO, Lars Malmevik telefon 026-63 39 48 och för ST inom Lantmäteriet, Anneli Hillman telefon 026-63 33 35. Våra e-postadresser är fornamn.efternamn@lm.se
Övrig information
Då Lantmäteriet har en omfattande utlandsverksamhet kan det finnas möjligheter att arbeta i olika internationella projekt.
Lantmäteriet strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.