OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 380 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen samt Shop Online. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till kvinnan mitt i livet och hennes familj. Cirka 38 procent av sortimentet är hållbarhetsmärkt.
2014/2015 var omsättningen 4,6 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000 i åtta länder. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.se
MEDARBETARE TILL IT SERVICEDESK BUTIK
KappAhls IT-avdelning söker nu en engagerad medarbetare med service och teknik som ledord till ServiceDesk för Butikssystem. KappAhls inköpskontor i Mölndal är en kreativ arbetsplats på ett modeföretag i tiden. Vi erbjuder god stämning, medryckande utmaningar och stora möjligheter att bidra och att utvecklas.
Ditt ansvar
ServiceDesk Butik ansvarar för supporten för KappAhls butiker i alla länder. De viktiga komponenterna för butik är kassasystemet med dess funktionalitet och dess periferi såsom kassascanner, betalterminal, kvittoskrivare, etc. Som medarbetare i vår ServiceDesk ingår du i ett team på 8 personer. Du agerar första kontakten för användarna i butik rörande deras tekniska problem primärt via telefon och mail. Du ansvarar självständigt för att samla in den nödvändiga informationen som behövs för att kunna hantera ärendet, göra en analys och undersökning om var problemet kan ligga. Du arbetar proaktivt för att effektivisera supportprocessen och säkerställa att butikens behov av support minskar.
Din profil
Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av arbete i en ServiceDesk med fokus på IT. Eftergymnasial utbildning inom IT är meriterande. Tidigare erfarenhet av butikssystem, såsom kassa är meriterande såväl som erfarenhet inom SQL, Power Shell och analys av felloggar. Kunskaper i norska, finska och polska är meriterande. Tempot är högt på ServiceDesk så vi ser gärna kandidater som kan ha många järn i elden. Självklart kommunicerar du budskap och information på ett enkelt och tydligt sätt i skrift och tal både på svenska och på engelska.
Din personlighet
Som person är du social och serviceinriktad och har lätt för att prata med nya människor. Du tar stort ansvar i ditt arbete och har en hög noggrannhet i det du gör. Du är bra på att själv driva ditt arbete framåt och tar ansvar för att processer och arbetssätt följs. Du samarbetar gärna och har ett genuint intresse för att hitta dom bästa lösningarna för butik. Det är det också viktigt att du är lösningsorienterad och vågar ställa rätt frågor, samt har förmåga att avgöra när din hjälp inte är tillräcklig och ärendet behöver slussas vidare.
Är du intresserad?
Tjänsten är en tillsvidareanställning, placerad på vårt huvudkontor i Mölndal. Tillträde sker så snart som möjligt efter överenskommelse.
Din ansökan ser vi fram emot senast den 27 oktober. Urval sker löpande.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsterna är du välkommen att kontakta Thomas Turner, Operations and Service Manager på tel. 031-771 5833 eller Rickard Källdén Teamleader ServiceDesk på tel 031-771 5674.
Facklig företrädare för SACO är Urban Häggmalm, tel. 031-7715643.
Facklig företrädare för Unionen är Lotta Silow, tel. 031-7715829.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kamilla Hägg
+46 702551346, +46 702551346
Fredrik Elg
+46 706017907
Damir Egert
+46 704715562
Anna-Lena Wendt
+46 317715569, +46 704715569
Monica Lindh
+46 707723261
Hanna Ortlieb
+46 573-21990
Lena Lind
+46 707472126
Lotta Ländell
047074 91 90
Jessica Karlsson
040-430314
Anna Werling
0526-405 35