Medarbetare till Kollektivtrafikförvaltningen

Medarbetare till Kollektivtrafikförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Kollektivtrafikförvaltningen växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Kollektivtrafikförvaltning.

Om arbetsplatsen
Kollektivtrafikförvaltningen i Västmanland är organiserat under Region Västmanland där även Svealandstrafiken är ett delägt dotterbolag. VL är det gemensamma varumärket under vilket Kollektivtrafikförvaltningen i Västmanland och Svealandstrafiken AB tillsammans marknadsför kollektivtrafikresandet i Västmanland. För att göra det enkelt för kunder och resenärer kallar vi oss helt enkelt VL när vi är tillsammans. Vårt uppdrag är att identifiera medborgarnas behov av kollektivtrafik på kort och lång sikt. Vår vision är att skapa ett effektivt kollektivtrafiksystem som är konkurrenskraftigt och bidrar till landsbygdens, kommunernas och regionens utveckling. Kollektivtrafikförvaltningen ansvarar även för sjukresor, färdtjänst, särskild skolskjuts och andra samhällsbetalda resor.

Arbetsbeskrivning
Är du lösningsfokuserad och intresserad av människor? Brinner du för god service? Då är detta arbetsplatsen för dig. Vi erbjuder dig ett spännande uppdrag. Som behovsanställd på Kollektivtrafikförvaltningen kommer du att jobba på varierande positioner, samtliga med kunden i fokus.

Du kommer arbeta i beställningscentralen för den särskilda kollektivtrafiken, Tåg i Bergslagens Kundservice, VL kundservice och VL kundcenter.

I beställningscentralen kommer du bland annat

• Svara på samtal, boka och planera in resor i vårt bokningssystem.
• Boka stående och återkommande resor för kortare eller längre perioder.
• Boka gruppresor och utflyktsresor.
• Vid bokning av sjukresor kommer du att ägna dig åt myndighetsutövning.

I våra kundservicefunktioner kommer du bland annat

• Svara på samtal.
• Hantera reklamationer, frågor och synpunkter från våra resenärer.
• Hjälpa resenärer med bokning av ledsagning.
• Hjälpa kunder som har drabbats av trafikstörningar.
• Svara på inkommande e-post, ärenden och skolkortsärenden.
• Hantera vår Facebook-kommunikation.
• Ta emot kunder i vår reception

På kundcenter kommer du bland annat

• Sälja våra egna bussbiljetter och ladda kundernas busskort. Även byta trasiga busskort och skolkort.
• Ge trafikupplysning för all trafik i Västmanlands län (över disk)
• Sälja biljetter och ge upplysning om våra samarbetspartner som är: SJ/ Movingo/UL/Nettbuss(VY) och Flixbus.
• Hantera beställningar av våra egna produkter som kommer in både via mejl och över disk från företag och organisationer.

Kvalifikationer
För denna tjänst krävs att du har gymnasieutbildning. Det är meriterande om du har några års erfarenhet av arbete i ett serviceyrke så som kundtjänst/ kundservice eller som beställningsoperatör där du huvudsakligen arbetat via telefon (inklusive administrativa arbetsuppgifter).

Du ska ha god datorvana och lätt för att lära dig nya system eftersom vi arbetar i flera olika system. Du ska vara professionell och alltid sträva efter god service till våra kunder och resenärer. Du har lätt för att anpassa dig till nya omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Självklart är du en lagspelare med god samarbetsförmåga som uttrycker en positiv attityd till arbetet. Då det stundtals är hög arbetsbelastning är det viktigt att du är stresstålig. Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Goda kunskaper i engelska.

Anställningsvillkor
Visstidsanställning, arbete vid behov, även kvällar och helger.


Välkommen med din ansökan senast 6 september 2023
Intervjuer och urval kan ske löpande under ansökningstiden, så vänta inte med att skicka in din ansökan! Bifoga gärna intyg och betygshandlingar med din ansökan.


Vi tackar nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster.

Vi i Region Västmanland ansvarar för hälso-, sjuk- och tandvård för alla som bor i länet.
Vi jobbar också med allt från kollektivtrafik och kultur till näringslivsfrågor, utbildning och forskning. Tillsammans är vi 7 000 anställda, med 300 olika yrken, på tio orter.

Vi finns mitt i det som påverkar människors liv. Varje dag. Tillsammans drivs vi av att skapa ett bättre samhälle för alla som bor och verkar här.
Vi utvecklar och hittar nya lösningar för att möta människor – där dom är.
Det är så vi kan leva upp till våra uppdragsgivares och invånares högt ställda förväntningar.

Tillsammans gör vi skillnad. På riktigt.

Vi tackar nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster.

Vi i Region Västmanland ansvarar för hälso-, sjuk- och tandvård för alla som bor i länet.
Vi jobbar också med allt från kollektivtrafik och kultur till näringslivsfrågor, utbildning och forskning. Tillsammans är vi 7 000 anställda, med 300 olika yrken, på tio orter.

Vi finns mitt i det som påverkar människors liv. Varje dag. Tillsammans drivs vi av att skapa ett bättre samhälle för alla som bor och verkar här.
Vi utvecklar och hittar nya lösningar för att möta människor – där dom är.
Det är så vi kan leva upp till våra uppdragsgivares och invånares högt ställda förväntningar.

Tillsammans gör vi skillnad. På riktigt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Christina Gehlin, Avdchef
0221-263 47
Cecilia Stoor, Vårdförbundet
021-10 41 67
Maria Fredriksson Frischenfeldt, Sektionsledare Resurslaget i Köping
0221-26368
Aliisa Andreasson, Enhetschef avd 1
0221-261 24
Jeny Zackrisson, Enhetschef avd 1
0221-261 53
Christina Gehlin, Enhetschef avd2/AH
0221-263 47
Therese Edvardsson, Tf. Enhetschef avd 3
0221-26 271
Fredrik  Leek, Områdeschef, Ambulanssjukvården Västmanland
021-17 45 59
Marie Malm, Enhetschef
021-17 45 69
Fredrik Rudstam, Vårdförbundet
021-17 34 42

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Västmanland
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 augusti 2023
  • Ansök senast: 6 september 2023

Besöksadress

Västmanlands sjukhus Köping
None

Postadress

Västmanlands sjukhus Köping
KÖPING, 73181

Liknande jobb


21 december 2024

21 december 2024