OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och skapa de bästa förutsättningarna för en likvärdig utbildning? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande med funktionsnedsättning ska nå målen för sin utbildning.
Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi driver också specialskolor, fördelar stadsbidrag och utvecklar läromedel.
Som medarbetare hos oss får du arbeta för allas lika värde i en organisation där delaktighet och engagerade medarbetare värderas högt. Vi ser ett stort värde i att ha medarbetare som mår bra och satsar därför mycket på friskvård och kompetensutveckling. Hos oss har du frihet att påverka ditt arbete. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb
Samordningsenheten är en av stödenheterna inom verksamhetsområdet Stöd och Styrning. Samordningsenheten har totalt 19 medarbetare placerade i Örebro, Stockholm och Luleå men största delen av verksamheten finns i Härnösand. Den tilltänkta placeringsorten för denna tjänst är Härnösand.
Enheten ansvarar för tjänster inom lokalförsörjning, miljöledning, fysisk säkerhet, intern service, kontaktcenter, nämndadministration och metodstöd i processutveckling. Vi står just nu inför en spännande utmaning med att utveckla vår externa service i vårt myndighetsgemensamma kontaktcenter som samlar våra vägar in till myndigheten.
ARBETSUPPGIFTER
Som medarbetare inom Kontaktcentret arbetar du i första linjen med interna och externa kundkontakter. Servicen externt innebär främst att svara på frågor kopplat till myndighetens kärnuppdrag. Det är en bred generalistroll där du ger råd, guidar, dokumenterar och registrerar ärenden samtidigt som de kommer in. Du är första linjen i all intern service där merparten innebär IT frågor. Din arbetsdag har ett varierat innehåll, där du varvar kundkontakter med administrativa uppgifter. Tillsammans med dina kollegor utvecklar du nya mer effektiva arbetssätt. Rollen innebär också att du har ett eget ansvarsområde där du förväntas vara extra påläst i frågorna och dela med av kunskapen till dina kollegor. Vi sköter också service på huvudkontoret och stöttar upp där det behövs, exempelvis bemanna receptionen, hantera myndighetspost och konferensservice.
Arbetsuppgifterna består även av att:
• vägleda i frågor om myndighetens tjänster i både tal och skrift samt förmedla frågan vidare i organisationen vid behov
• guida den som söker kontakt så att den själv kan hämta information eller hantera sitt ärende via självbetjäningstjänster
• dokumentera och registrera ärenden i vårt ärendehanteringssystem
Även om de flesta möten sker digitalt kan tjänsten innebära resor.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har
• fullgjort en gymnasieutbildning företrädelsevis inom samhällsvetenskap, ekonomi, media alternativt annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren finner relevant.
• erfarenhet av att arbeta i ärendesystem
• dokumenterad erfarenhet från att arbeta med service
• uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska
Det är meriterande om du har
• erfarenhet av att arbeta i ett kontaktcenter
• erfarenhet av att arbeta systematiskt i ett ärendehanteringsflöde
• För dig är ingen uppgift för stor eller för liten utan du löser uppgifter på ett prestigelöst och flexibelt sätt.
• Du trivs med att arbeta och driva ditt arbete självständigt och har god förmåga att prioritera och arbeta med flera parallella uppdrag.
• Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i sitt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.
• Du är samarbetsorienterad och har ett positivt bemötande.
• Du har en god pedagogisk förmåga och anpassar sättet att förmedla ditt budskap till mottagaren
Stor hänsyn tas till personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vid all rekrytering sätter vi värde på de kvalitéer som jämställdhet och mångfald tillför verksamheten. Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.