OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mannheimer Swartling erbjuder högkvalitativ affärsjuridisk rådgivning i Sverige och globalt. Bland våra klienter finns framstående svenska och internationella företag och organisationer. Våra omkring 450 jurister är specialiserade inom olika affärsjuridiska områden och branscher. Vi strävar efter att förstå våra klienters affärsmässiga utmaningar och använder vår juridiska spetskompetens för att hitta de bästa lösningarna. Hållbarhet, liksom våra grundläggande värderingar – affärsfokus, kvalitet och laganda – är integrerade delar i byråns verksamhet. Mannheimer Swartling har 600 medarbetare och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Bryssel, New York och Singapore.
Har du ett öga för detaljer och tycker om att leverera service i världsklass? Trivs du i en arbetsmiljö där tempot är högt och dagarna varierande? I så fall kanske du är vår nya kollega till Kontorsservice på Mannheimer Swartling Advokatbyrå.
Rollen som FM Coordinator
Du kommer att ingå i ett team om två medarbetare inom Kontorsservice på Stockholmskontoret. Kontorsservice är en del av byråns Facility Management funktion som ansvarar för den interna serviceorganisationen. Som medarbetare inom Kontorsservice säkerställer du att våra lokaler är representativa och iordningsställda. Du ansvarar för ordning och reda på kontoret och hanterar löpande underhåll av möbler och inredning samt ansvarar för interna flyttar och ommöbleringar. Du hanterar in- och utgående post och leveranser till verksamheten och samordnar insatser från hantverkare och entreprenörer.
Din profil
Vi söker dig som har ett genuint intresse för att arbeta med service. Har du tidigare erfarenhet av arbete inom servicebranschen exempelvis kontorsservice, konferens och hotell så är det meriterande men inget krav.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för denna tjänst söker vi dig som är händig och teknisk och som vill leverera det lilla extra. Du behöver vara lösningsorienterad, hjälpsam, lyhörd och tycka om att arbeta praktiskt. Vi ser även att du är strukturerad, initiativtagande, ansvarsfull och trygg i att arbeta självständigt likaväl som i grupp. Det är viktigt att du har en positiv inställning till din omgivning och att du trivs i sociala sammanhang i en professionell miljö med ett stundvis högt arbetstempo. I rollen ingår det många interna och externa kontaktytor och du behöver kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska samt vara van vid att formulera dig väl i tal och skrift.
Vår filosofi
Mannheimer Swartling är en arbetsplats som uppmuntrar medarbetarna att engagera sig i att utveckla verksamheten som förändras i takt med klienternas skiftande behov och förutsättningar, något som har pågått sedan byrån bildades. Att arbeta med Mannheimer Swartling ska vara en kvalitetsstämpel. För oss har just det alltid varit en viktig målsättning och drivkraft. Vår långvariga filosofi kommer bland annat till uttryck i de tre kärnvärdena kvalitet, affärsfokus och laganda.
Genom åren har det blivit tydligt att den allra högsta kvaliteten, den åstadkommer vi tillsammans. Att våra medarbetare samarbetar och delar med sig av sina kunskaper och erfarenheter är själva utgångspunkten för byråns affärsmodell, Pure Lockstep. Det har i sin tur byggt en ovanligt stark företagskultur. Kulturen är en av de vanligaste förklaringarna vi får från våra medarbetare till varför de trivs på byrån och väljer att stanna.
Övrig information
Tjänsten är en visstidsanställning på heltid, med tillträde snarast enligt överenskommelse. Vi kallar löpande till intervjuer och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Vi hanterar inga ansökningar via e-post utan endast via ansökningsformuläret nedan.
Har du frågor angående rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Johanna Ärlund, Senior HR Manager, +46 8 5950 6197, och för frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta Susanne Bergman, Head of FM, +46 8 5950 6443.
Välkommen med din ansökan!
Som en del i vår rekryteringsprocess anlitar vi ToFindOut för att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidat. Särskild information om detta lämnas till kandidaten av ToFindOut innan dess att kontrollen utförs.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Nelson
+46 40 698 58 49
Madeleine Nyrén
031-355 16 42
Linda Wickman
+46 40 698 59 23
Alexandra Cameron
+46 8 595 063 98