Medarbetare till kundcenter Lidingö stad

Arbetsbeskrivning

Vill också du ha ett jobb som är till nytta och glädje för andra människor? Där du är med och formar hur vårt samhälle ska se ut i framtiden. Där du får vara ditt bästa jag.
I Lidingö stad hör arbete samman med hälsa. Vi satsar helhjärtat på utvecklande ledarskap och på dig som person. Med 2500 färgstarka kollegor inom 260 olika yrken, så behöver din vardag aldrig bli grå.
Gå in på lidingo.se/jobb så får du veta hur det är. På riktigt.

Stadsledningskontoret rekryterar nu fler medarbetare till Lidingö stads centrala kundcenter. Vi på kundcenter ansvarar för att främja kundfokus i staden och öka tillgängligheten till stadens service för invånare och andra intressenter. Vi är i ett spännande utvecklingsskede där du får möjlighet att vara med och forma den nya funktionen. Målet är att utveckla och förbättra tillgängligheten.

Idag är vi 7 personer som arbetar i kundcenter. Vi sitter i stadshuset, i receptionen och i närliggande lokaler på entréplan. Vårt ansvar är att arbeta med telefoni, administration och reception fördelade i tre svarsgrupper, Miljö- och stadsbyggnad (MSK), Teknik och fastighet (TFF) samt Omsorg, stöd och Lärande, kultur (OSF och LKF). Nu behöver vi bli fler för att kunna erbjuda bästa möjliga service.

Arbetsuppgifter:
Som medarbetare i en svarsgrupp ansvarar du för att ge information, stöd och service kopplad till den specifika verksamheten inom Lidingö stad. Det innefattar kontakter via besök, telefon, mejl, webb och sociala medier. Arbetet innebär en nära kontakt med förvaltningar, Lidingöbor och näringsliv.

Arbetet innebär också att ansvara för administration av till exempel vigselförfrågningar och återkommande fakturering. Då vi är under ett intensivt utvecklingsskede kommer du att få vara med och bidra aktivt till att utveckla kundcenter och våra tjänster.

Kvalifikationer:
För att arbeta i vårt kundcenter behöver du en avslutad gymnasieutbildning och flerårig erfarenhet av att arbeta inom kundservice. Vidareutbildning kopplad till något av svarsgruppernas specifika verksamhetsområden såsom socionom, bygglov eller pedagog är starkt meriterande. Arbete i kundcenter förutsätter god förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift både på svenska och på engelska. Övriga språkkunskaper till exempel arabiska är meriterande.

Du motiveras av att ge bästa möjliga service och hitta lösningar på eventuella utmaningar. För att på bästa sätt möta kunden tror vi att du har en pedagogisk förmåga så du kan förklara processer och rutiner på ett lättförståeligt sätt. Vidare är du flexibel och stabil, du behåller lugnet även i stressfyllda situationer.

Övrigt:
Tillträde sep-okt. Urval sker löpande, välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Lidingö stad tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rektor Sara Dahl
08-731 44 65
Bitr rektor Matts Jonsson
08-731 38 14
Bitr rektor Birgitta Sturk
08-731 65 65
Bitr rektor Johanna Kvant
(+46) 08-731 36 33
Rektor Emma Drott
(+46) 08-731 36 01
Enhetschef Lisa Wirén
(+46) 08-731 37 37
Samordnare Åsa Lundgren Eriksson
(+46) 08-731 46 13
Administratör Kerstin Tysklind
08-731 47 59
Rektor Anna-Lena Bresell
08-731 38 90
Enhetschef Sören Ingman
(+46) 08-731 34 05

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lidingö stad LIDINGÖ
  • 5 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning Fast lön
  • Heltid. Tillsvidare.
  • Publicerat: 4 augusti 2017

Besöksadress

Stockholmsvägen 50 18182 Lidingö
None

Postadress

None
LIDINGÖ, 18182

Liknande jobb


Customer Success Manager!

Customer Success Manager!

29 november 2024