OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill också du ha ett jobb som är till nytta och glädje för andra människor? Där du är med och formar hur vårt samhälle ska se ut i framtiden. Där du får vara ditt bästa jag.
I Lidingö stad hör arbete samman med hälsa. Vi satsar helhjärtat på utvecklande ledarskap och på dig som person. Med 2500 färgstarka kollegor inom 260 olika yrken, så behöver din vardag aldrig bli grå.
Gå in på lidingo.se/jobb så får du veta hur det är. På riktigt.
Stadsledningskontoret rekryterar nu en medarbetare till Lidingö stads kundcenter. Vi på kundcenter ansvarar för att främja kundfokus i staden och öka tillgängligheten till stadens service för invånare och andra intressenter. På kundcenter erbjuder vi en väg in för våra externa kunder.
Idag är vi 17 personer som arbetar i kundcenter med placering i receptionen och närliggande lokaler i Lidingö stadshus. Vi är fördelade i fem svarsgrupper, Miljö- och stadsbyggnad (MSK), Teknik och fastighet (TFF), Omsorg, stöd och Lärande, kultur (OSF och LKF), Näringsliv samt receptionen.
Arbetsuppgifter
Kundcenter är stadens ansikte utåt och vi ger kunden information och service kopplat till verksamheterna inom staden. Kundcenter innefattar fyra verksamhetsområden; reception, telefoni, administration och internservice. Som kundcentermedarbetare ansvarar du för kontakter via besök, telefon, mejl, webb och sociala medier. Arbetet innebär en nära kontakt med Lidingöbor, stadens förvaltningar och näringsliv.
I den här rekryteringen söker vi någon som kommer att ge råd, stöd och service till våra kunder kring Lärande- och kulturförvaltningens verksamheter, främst via telefon och mejl. Arbetet innebär även en nära kontakt med förvaltningen. Vårt gemensamma mål är att lösa våra kunders frågor direkt i första kontakten.
Då vi är i ett utvecklingsskede kan även andra arbetsuppgifter förekomma och arbetsinnehåll och förutsättningar kan komma att förändras över tiden.
Kvalifikationer
För att arbeta i vårt kundcenter behöver du ha en avslutad gymnasieutbildning och flerårig erfarenhet av att arbeta inom kundservice via telefon. Vidareutbildning eller tidigare erfarenheter kopplade till specifika verksamhetsområden såsom skoladministratör och hantering av fakturafrågor är starkt meriterande. Arbetet i kundcenter förutsätter god förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift både på svenska och på engelska. Övriga språkkunskaper är meriterande.
Du motiveras av att ge bästa möjliga service och hitta lösningar på eventuella utmaningar. För att på bästa sätt möta kunden tror vi att du har en pedagogisk förmåga så du kan förklara processer och rutiner på ett lättförståeligt sätt. Vidare är du flexibel och stabil och behåller lugnet även i stressfyllda situationer. Vid denna rekrytering lägger vi stort fokus vid personliga egenskaper.
Övrigt
Tillträde snarast, enligt överenskommelse.
Välkommen med din ansökan idag!
Inför rekryteringsarbetet har Lidingö stad tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktinformation
Paola Sunnhagen, Kundtjänstchef, 08-731 38 26
Facklig representant, nås via stadens växel, 08- 731 30 00, noreply@lidingo.se
Arbetsplats
Lejonvägen 15
181 32 Lidingö
Kontaktpersoner på detta företaget
Rektor Sara Dahl
08-731 44 65
Bitr rektor Matts Jonsson
08-731 38 14
Bitr rektor Birgitta Sturk
08-731 65 65
Bitr rektor Johanna Kvant
(+46) 08-731 36 33
Rektor Emma Drott
(+46) 08-731 36 01
Enhetschef Lisa Wirén
(+46) 08-731 37 37
Samordnare Åsa Lundgren Eriksson
(+46) 08-731 46 13
Administratör Kerstin Tysklind
08-731 47 59
Rektor Anna-Lena Bresell
08-731 38 90
Enhetschef Sören Ingman
(+46) 08-731 34 05