OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Schenker AB producerar och marknadsför transport-och logistiktjänster som möter högt ställda krav på kvalitet, effektivitet, enkelhet och miljöansvar. Våra 4300 medarbetare finns på 70 orter i landet, hanterar drygt 18 miljoner sändningar om året och ger service till 42 000 avtalskunder. Vi är en del av Schenker AG, en av världens ledande leverantörer av logistiktjänster. Vi arbetar aktivt med arbetsmiljöfrågor och uppmuntrar och stödjer såväl män som kvinnor i företaget som vill utvecklas och ta större ansvar.
Schenker Värnamo söker nu en medarbetare till vår splitpoint/storkundsdesk, ett vikariat under föräldraledighet med tillträde snarast enligt överenskommelse.
ARBETSUPPGIFTER:
Du kommer tillsammans med kollegorna i gruppen att ansvara för kundservice åt ett antal av våra större kunder. Detta innebär dagliga kontakter med kunder och kollegor inom Schenkers nätverk i Europa. Ni är även länken mellan dessa kunder och vår produktion när det gäller daglig kvalitetsuppföljning och proaktiva förbättringar.
DIN PROFIL:
Du är självgående, strukturerad och målinriktad.
Viktigt att du har en utpräglad samarbetsförmåga och har en genuin känsla för service.
Du har lätt för att skapa kontakter och är van vid att arbeta i grupp.
Viktigt att du har god vana vid och mycket stort intresse för att arbeta i olika IT-miljöer inklusive god kunskap i Excel.
Arbetet förutsätter att du behärskar en god svenska och även engelska i tal och skrift.
För mer information om tjänsten är du välkommen att ringa vår trafikchef ! Dock ber vi dig respektera tiden, att bara ringa under eftermiddagstid vardagar.