Medarbetare till kunddesk-/trafikledning

Medarbetare till kunddesk-/trafikledning

Arbetsbeskrivning

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 72.000 kollegor över hela världen, varav ca 4000 på ett 50-tal orter i Sverige. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Bli en av oss!

Är du ansvarsfull, serviceinriktad, kommunikativ och tycker om att ta egna initiativ? Då är det kanske just dig vi söker till vår kunddesk.

Deskfunktionen är en specialenhet med gedigen och bred erfarenhet inom logistik. Avdelningen erbjuder en unik service som ger betydande mervärden för några av våra kunder.

Arbetsuppgifter för kunddesk ca 90%:



· Samordnar och sköter kontakt mellan kunden och Schenker

· Avvikelsehantering där du ansvarar för att skapa och driva utredningarna

· Veckoavstämning internt

· Produktionsmöten tillsammans med kund

· KPI-framtagning månadsvis

· Skapa underlag för fakturering



Arbetsuppgifter Trafikledning 10%:



· Som trafikledare ingår du i ett arbetslag som ansvarar för planering, samordning och optimering av avgående godstransporter

· Dina arbetsuppgifter består av täta kontakter med kunder, transportörer och medarbetare inom företaget

· Administrativt arbete dagligen, såsom att ta emot bokningar från våra kunder via telefon, mail eller via EDI

· Det är viktigt att du är van att hantera flera ärenden samtidigt

· Att du har en god förmåga att lösa uppkomna problem.

· Är analytisk med ett granskade och drivande

· Har ett väl utvecklat kommunikativt arbetssätt

· Är metodisk, noggrann och välorganiserad.

· Du har utbildning på gymnasienivå och gärna även utbildning inom Transport och Logistik eller arbetserfarenhet som motsvarar utbildningen.

· Du behärskar svenska och engelska mycket väl i tal och skrift



Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning omgående.

Intervjuer kommer att ske löpande, varpå tjänsten kan komma att tillsättas före utsatt tid.

Arbetsplatsen är placerad på vår terminal i Västerås.

Balans mellan arbete och privatliv

Skicka in ditt CV med personligt brev senast den 2020-09-27 via vårt rekryteringsverktyg här: https://www.dbschenker.com/se-sv/karriaer



Har du frågor kring tjänsten så är du välkommen att kontakta Network & Linehaul Chef Katarina Theander, tfn: 021-15 11 26

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schenker AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 september 2020
  • Ansök senast: 27 september 2020

Postadress

Bunkalundsvägen 4
Helsingborg, 25368

Liknande jobb


Backoffice

Backoffice

22 december 2024

KYC Officer

KYC Officer

20 december 2024

Extrajobb inom AML

Extrajobb inom AML

20 december 2024