OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Förlagssystem erbjuder logistiktjänster och våra största uppdragsgivare är bokförlag, bokklubbar samt internet-bokhandlare. Dessutom har företaget Sveriges bredaste sortiment av böcker mot bokhandeln. Vi erbjuder även våra tjänster till marknader utanför bokbranschen, då under varumärket Proflog, där vi hanterar ett antal spännande kunder inom näthandeln mot konsument.
Förlagssystem omsätter cirka 300 Mkr och har omkring 190 anställda. Huvudkontoret är beläget i Stockholm medan lagret, produktionen och flera administrativa funktioner finns i Falun.
Vi söker nu en serviceinriktad och kommunikativ Kundservicemedarbetare till vårt härliga gäng i Falun.
Kundserviceavdelningen i Falun är en av våra tre avdelningar inom Kundservice. De jobbar mot våra återförsäljare, skolor, företag och till viss del slutkonsumenten. De hanterar all typ av orderhantering, retur- och reklamationer, orderinläsning, kundregister samt förfrågningar.
Arbetsuppgifter
De huvudsakliga arbetsuppgifterna innefattar att ansvara för att inkommande ärenden från uppdragsgivare och slutkunder hanteras snabbt och korrekt. Ärenden kommer främst in via mejl och telefon. Orderadministration innebär att du registrerar orders, returhantering, reklamationshantering samt underhåll av kundregistret. Du har orderövervakning för att säkerställa att order överförts till produktion. I övrigt utför du inom avdelningen förekommande uppgifter och tjänster samt medverka i arbetet för att utveckla avdelningen.
Du rapporterar till Kundservicechef.
Kvalifikationer
Vi söker dig som minst har gymnasieutbildning, samt dokumenterad erfarenhet från kundservicearbete. Vidare förutsätter tjänsten en god administrativ och kommunikativ förmåga.
Du är mycket serviceinriktad, noggrann samt behärskar svenska och engelska i tal och skrift och då vi hanterar flera olika system är god datavana en förutsättning. Du är stresstålig och kan jobba i ett högt tempo om arbetet så kräver. Vi ser gärna att du som söker har dokumenterad erfarenhet av liknande arbete inom Kundservice.
Som Kundservicemedarbetare är det viktigt att alltid ha kunden i fokus, att vara positiv, noggrann, lösningsorienterad och att ha förmågan att ta eget ansvar och prioritera. Vi sätter stort värde på personliga egenskaper och söker dig som tillsammans med oss vill arbeta för att uppnå vårt mål att bli branschens bästa Kundservice!
Anställningen
Tillsvidareanställning, tjänstgöringsgrad 100 %. Provanställning tillämpas.
Tillträde enligt överenskommelse.
Placeringsort för denna anställning är Falun.
Önskar du mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Kundservicechef, Linda Elgström på telefontelefonnummer 08-657 19 11
Din ansökan med personligt brev och meritförteckning vill vi ha via mail senast den 16 oktober till jobb@forlagssystem.se.
Skriv ”Kundservice i Falun” som mailrubrik.
Intervjuprocessen kan påbörjas innan ansökningstiden löpt ut.
I samband med denna annons undanber vi oss kontakt med försäljare av annonserings och rekryteringshjälp.