Medarbetare till kundservice / Customer Success Agent

Medarbetare till kundservice / Customer Success Agent

Arbetsbeskrivning

Har du någon gång använt ett student-ID för att komma in på campus, arbetat på en byggarbetsplats eller varit tvungen att identifiera dig med ett personalkort på jobbet? Då är chansen stor att du använt en av Nexus produkter. På Nexus säkrar vi det nya samhälle som växer fram i den digitala världen och revolutionerar hur vi uppfattar betrodda identiteter.

Med 250 anställda skulle vissa betrakta oss som ett litet företag, men vi ser oss själva som ett företag där varje individ kan bli sedd och gör skillnad. Vi vill alltid utmana oss och den bransch vi arbetar i och vi siktar alltid på att vara de allra bästa versionerna av oss själva. Tycker att detta låter spännande? Då är du kanske vår nya Nexus-kollega!

Vi letar just nu efter ny serviceinriktad och engagerad medarbetare till vår kundserviceteam. Det här är en fast tjänst, där du kommer arbeta från vår HQ i Stockholm.





Om teamet

Du kommer att ingå i ett litet team med talangfulla kollegor, placerade i både Sverige och Tyskland. Tillsammans arbetar vi kundorienterat, i nära samarbete med andra avdelningar, för att säkerställa att våra kunder får en professionell och högkvalitativ start med våra produkter och lösningar. Som team har vi stort förtroende till varandra och vi vet att alla i kedjan är viktiga - vi vill att du ska känna dig inkluderad och uppskattad. Vi i det svenska teamet arbetar från ett ljust och modernt kontor vid Telefonplan i södra Stockholm.

Vad kommer du att göra på Nexus?

Som medarbetare i Customer Success på Nexus arbetar du främst med orderhantering samt onboarding av våra Nexus Go Cards (https://www.nexusgroup.com/solutions/online-services/cards/)-kunder. Det innebär att du genom positivitet och engagemang ger en professionell kundupplevelse från och med första kontakt, genom hela kundresan, fram till slutlig leverans.

Med en bred förståelse för våra produkter/lösningar kommer du även att stödja och identifiera kundernas behov och ge dem rätt support.

Du kommer att arbeta med:

- Registrera nya kunder och produkter i vår serviceportal.
- Orderhantering.
- Prisförfrågningar och offerter från/till våra kunder.
- Skapa kundspecifika artiklar/dokumentation.
- Kvalitetskontroller av inkommande beställningar innan de skickas till vårt produktionsteam för att produceras.


System som du ofta kommer att arbeta med: Dynamics 365, Filemaker, Jira, Teams och Excel.

Vem är du?

För att trivas och lyckas i denna roll är du en person som tycker om att ta ansvar och bygga relationer. Du gillar att samarbeta med kollegor från ditt eget team och andra avdelningar samt att arbeta nära kunden.

Vi vill att du är några år in i din karriär, med tidigare erfarenhet av arbete inom kundsupport och service och/eller identitetshantering. Du har god system- och datorvana, där tidigare erfarenhet av arbete i Dynamics ses som en extra fördel.

Ditt uppdrag är att säkerställa en effektiv kundupplevelse, vilket kräver att du arbetar strukturerat och följer etablerade rutiner. Detta innebär inte att vi inte vill att du tar initiativ till förbättringar - tvärtom! Vi vill att du ska tänka ur ett bredare perspektiv och bidra till att förbättra kvaliteten på det vi gör och utveckla sättet vi arbetar på Nexus.

Eftersom vi är ett globalt företag vill vi att du behärskar både svenska och engelska, både i tal och skrift.



Livet på Nexus

På Nexus gör vi saker tillsammans som ett team, samarbete är nyckeln. Vi förutsätter aldrig något och gör vårt bästa för att vara öppna, lyssna och förstå. Vi värdesätter initiativ för att leverera och ta ansvar. "Own it!" är en av våra principer och vi strävar alltid efter ständiga förbättringar. Vi hjälps åt att bygga upp nya färdigheter och best praxis genom mångfald av bakgrunder och åsikter - samtidigt som vi har mycket roligt under tiden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Klara Thureson

Per Stoltz

Adam Lundqvist

Thorsten Gahrmann

Petra Arnold

Norman Klingspor
+49 7243 5488 – 161

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nexus
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 juni 2022
  • Ansök senast: 10 september 2022

Besöksadress

ÅRSTAÄNGSVÄGEN 21 C
STOCKHOLM

Postadress

ÅRSTAÄNGSVÄGEN 21 C
STOCKHOLM, 11743

Liknande jobb


Senior kundservicemedarbetare till SH Pension

Senior kundservicemedarbetare till SH Pension

28 december 2024

Kundtjänst och Logistik

28 december 2024

28 december 2024

Kundtjänstrådgivare i Riga

Kundtjänstrådgivare i Riga

27 december 2024