OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations - and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate - by being a strong and personal financial partner.
Job ID:22430
Vi söker dig som vill arbeta med oss på Nordea Finance. Vi är ett dotterbolag till Nordea, en härlig arbetsplats med mycket energi. Allt genomsyras av en ”vi-känsla”, där vi alla jobbar tillsammans för att skapa de bästa kundupplevelserna. I rollen möts du av nya frågor och utmaningar varje dag vilket gör att du hela tiden utvecklas.
Världen vi lever i är i konstant förändring. Men oavsett vad framtiden för med sig så börjar allt med våra kunder. Därför behöver vi dig. Du kommer att arbeta i ett team av engagerade kollegor i en spännande miljö. Tillsammans hjälper vi till att uppfylla våra kunders behov som hela tiden förändras.
För oss är det viktigt att vara nyfikna och prova nya saker för att bättre erbjuda kunderna service, var som helst och när som helst. Du kommer få många möjligheter att lära dig nya saker och växa. Vill du hjälpa oss bli ledande i att erbjuda positiva kundupplevelser?
Om tjänsten
Gemensamt för oss på Nordea Finance är att man ger förstklassig service och vi lägger stor vikt vid tips och råd kring finansbolagets olika tjänster och produkter. Våra olika huvuduppgifter utgörs av kundkontakt via telefon och mejl, samt administrativt arbete.
Som medarbetare i teamet Customer Service Fleet, inom affärsområdet Car Finance, har du kontakt med våra företagskunder, kommuner, regioner, och Nordea Bank som är vår samarbetspartner. Vi jobbar med produkten bil-leasing inom ramavtal.
För att trivas som allra bäst hos oss vill vi att du
* Tar ägarskap och har ett stort engagemang samt bidrar med en positiv attityd.
* Motiveras av att arbeta i team och gillar att dela kunskap med dina kollegor.
* Trivs med att fatta egna beslut, är noggrann och gillar att arbeta i ett högt tempo.
* Har goda kommunikativa egenskaper där du uttrycker dig väl i både tal och skrift (Svenska och Engelska).
* Har god datorvana, ekonomisk utbildning och några års erfarenhet från tidigare arbete inom ekonomi.
* Har god kännedom kring att jobba med Excel, Outlook samt god administrativ kunskap samt kunna hålla många bollar I luften.
* Har ett starkt eget driv och känner ansvar för din egen utveckling.
Meriterande är om du tidigare har arbetat i roller med direkt kundkontakt till företagskunder samt erfarenhet från bank med finansieringslösningar.
Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig!
Nästa steg
Skicka in din ansökan senast den 06/03/2024. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Hanna Casslind via e-post hanna.casslind@nordea.com eller telefon +46 721413875.
I Nordea vet vi att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Det är vår djupa övertygelse att våra olika bakgrunder, erfarenheter, egenskaper och personligheter sammantaget gör oss bättre rustade för att hjälpa våra kunder och bidra till de samhällen vi verkar i. Så var den du är.
För facklig information, kontakta Finansförbundet på finansforbundet@nordea.se eller SACO på saconordea@nordea.com.