OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
VARFÖR VI KOMMER ATT GILLA DIG
Vill du vara med och bidra till världens bästa kundmöte och överträffa kundens förväntningar, varje dag? IKEA Jönköping söker nu medarbetare till Kundservice på Customer Experience om 30,75 timmar i veckan tillsvidare.
Vi söker dig som brinner för kundservice och trivs i mötet med andra människor. Du uppskattar att jobba i ett varierat tempo och du tycker om att fatta egna beslut med kundens bästa i fokus. Du är en person som kommer med egna initiativ, vågar testa nya saker och är inte rädd för att göra fel. Hos oss kommer du få möjligheten att hitta kreativa lösningar till såväl enkla som utmanande situationer.
För att trivas i rollen behöver du vara driven, nyfiken och lösningsorienterad. Du har en förmåga att möta alla personer utifrån deras unika behov och förutsättningar. Här kommer du ha möjlighet att leda dig själv och utvecklas i din roll.
Det är meriterande om du tidigare har jobbat med service och/eller kunder på ett eller annat sätt. Du behöver ha goda kunskaper i svenska språket och kunskaper i andra språk ser vi som meriterande.
Vi söker dig som har en vilja att växa som ledare eller specialist på IKEA i framtiden och detta kan vara första steget.
EN DAG I DITT LIV MED OSS
På IKEA arbetar vi med att skapa en bättre vardag för de många människorna. Människor som alla är unika på sitt sätt, precis som du och jag. Ditt unika jag bidrar till att göra IKEA bättre! Det vi har gemensamt är att vi delar IKEAs värderingar. Vi jobbar tillsammans, hittar nya lösningar och förbättringar i vår vardag.
Har du som kund på IKEA blivit erbjuden en gul kasse i entrén? Har dina barn eller kanske även du själv besökt vårt lekland Småland? Eller har du kanske ångrat något du köpt eller när det blivit lite tokigt? Ja då har du träffat någon från Customer Experience som försökt hjälpa till på bästa sätt.
De tjänster som vi rekryterar för nu tillhör Kundservice på Customer Experience. Här hanterar vi många olika ärenden som våra kunder kommer till oss med. Du kommer att hantera korrigeringar, återköp, byten och reklamationer. I vårt arbete har vi tät dialog och samarbete med andra avdelningar på varuhuset för att tillsammans öka kundnöjdheten på ett kreativt och kostnadsmedvetet sätt.
TILLSAMMANS SOM ETT TEAM
Inom Customer Experience på IKEA Jönköping är vi idag cirka 50 medarbetare på flera olika avdelningar: Kassan, Entré, Småland & Kundservice. Vi vill ha roligt och trivas tillsammans samtidigt som vi alla är med för att skapa en bättre vardag för de många människorna. Här trivs du som är social, uppsökande och har glimten i ögat. Framförallt älskar du att hjälpa andra människor i olika situationer och du använder din trygghet och inlyssnande sida till att överträffa kundens förväntan!
ANSÖK NU!
Tjänsterna är tillsvidareanställningar på 30,75 timmar i veckan med startdatum så snart som möjligt. Arbetet är förlagt dag- och kvällstid samt varannan helg. Lön enligt avtal.
Ansök genom att bifoga ditt CV och personliga brev samt svara på ett par frågor. Sista ansökningsdag är den 19 december. Går din ansökan vidare kommer du få genomföra en videopresentation. Håll utkik i mailen efter din inbjudan (även skräpkorgen). Efter videopresentation blir din ansökan utvärderad och du får besked om du går vidare till en anställningsintervju eller inte.
Julen närmar sig med stormsteg och svar från oss kan komma att dröja på grund av julledigheter i organisationen.
Har du frågor om tjänsten? Välkommen att kontakta rekryterande chef Petra Marmerholt, petra.marmerholt@ingka.ikea.com
För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Emma Helmin, emma.helmin@ingka.ikea.com
Vi ser fram emot din ansökan!