OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations – and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate – by being a strong and personal financial partner.
Job ID: 10207
Nordea Finance är ett dotterbolag till Nordea som består av fyra affärsområden. Inom affärsområdet Equipment Finance jobbar vi med objektfinansiering och våra huvudprodukter är leasing, hyra och avbetalning. Vi finansierar allt från entreprenadmaskiner, IT-utrustning och kaffemaskiner. Vi har ett nära samarbete med våra leverantörer (samarbetspartners) och kollegor på Nordea Bank.
Vi söker nu dig som vill arbeta med oss på Nordea Finance Equipment. I den här rollen möts du av nya frågor och utmaningar varje dag vilket gör att du kan fortsätta att utvecklas under många år.
Du kommer att arbeta i ett team av engagerade kollegor i en spännande miljö där det finns mycket att lära. Vi ser därför gärna att du som söker vill bygga en långsiktig relation med oss.
Om tjänsten
Är du en kommunikativ och serviceinriktad person och vill lära dig allt om objektsfinansiering på ett finansbolag? Då passar den här rollen för dig!
Som medarbetare på kundsupport hos oss inom Equipment Finance kommer du att hjälpa våra företagskunder och leverantörer med allehanda frågeställningar som uppkommer under hyres-, leasing- eller avbetalningskontraktets början till slut.
Du kommer att ha en serviceinriktad roll där du hanterar både mejl och telefon samt administrerar våra samarbetspartners avtal och uppdrag.
Vanliga arbetsuppgifter:
* Formaliakontroll på inkomna avtal, såsom att se över firmateckning, verklig huvudman, eventuella säkerheter
* Betalning av leverantörsfakturor
* Besvara frågor från kunder och leverantörer om till exempel avtalens upplägg, fakturor och lösen av avtal
I arbetet får du utveckla både dina ekonomiska och juridiska baskunskaper om de olika avtalsformerna, penningtvätt med mera. Detta ger varierande arbetsuppgifter och ställer samtidigt höga krav på administrativa färdigheter, noggrannhet och flexibilitet.
Vi söker både tillsvidare- samt visstidsanställda och vårt kontor är placerad i moderna och trevliga lokaler i centrala Stockholm.
Vem du är
Collaboration. Ownership. Passion. Courage. Det här är våra värderingar som vi tror att du delar. Värderingarna hjälper oss att överträffa oss själva varje dag.
Vi söker dig som brinner för att arbeta med kunden i fokus och som har ett genuint intresse för service. Det är viktigt att du snabbt förstår kunden och trivs i att kommunicera med kunder i tal och skrift.
Utöver detta ser vi gärna att du:
* Har intresse för bank- och finans
* Tar ägarskap både för arbetsuppgifter och ditt eget lärande
* Har lätt för att samarbeta med andra och trivs att arbeta i team
* Har ett stort engagemang och driv, är öppen för förändringar och bidrar med en positiv attityd
* Har god administrativ förmåga och känner att du kan lära dig nya system relativt snabbt
* Har goda kunskaper i svenska och engelska i så väl tal som skrift
Det är meriterande om du har erfarenhet från kundservice och/eller administrativa arbetsuppgifter.
Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig!
Nästa steg
Skicka in din ansökan senast den 27/01/2023. Vi ser fram emot att få ta del av den. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta hanna.humble@nordea.com eller louise.edehorn@nordea.com.
I Nordea vet vi att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Det är vår djupa övertygelse att våra olika bakgrunder, erfarenheter, egenskaper och personligheter sammantaget gör oss bättre rustade för att hjälpa våra kunder och bidra till de samhällen vi verkar i. Så var den du är.
För facklig information, kontakta finansforbundet@nordea.se eller SACONordea@nordea.com.