Medarbetare till kundsupport, Equipment Finance, Nordea Finance

Medarbetare till kundsupport, Equipment Finance, Nordea Finance

Arbetsbeskrivning

Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations - and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate - by being a strong and personal financial partner.

Job ID: 21819
Nordea Finance är ett dotterbolag till Nordea som består av fyra affärsområden. Inom affärsområdet Equipment Finance jobbar vi med objektfinansiering och våra huvudprodukter är leasing, hyra och avbetalning. Vi finansierar allt från entreprenadmaskiner, IT-utrustning och kaffemaskiner och har ett nära samarbete med våra leverantörer (samarbetspartners).
Vi söker nu dig som vill arbeta med oss på Nordea Finance Equipment. I den här rollen möts du av nya frågor och utmaningar varje dag vilket gör att du kan fortsätta att utvecklas under många år.
Du kommer att arbeta i ett team av engagerade kollegor i en spännande miljö där det finns mycket att lära och vi ser därför gärna att du som söker vill bygga en långsiktig relation med oss.
Om tjänsten
Är du en kommunikativ och serviceinriktad person och vill lära dig allt om objektsfinansiering på ett finansbolag? Då passar den här rollen för dig!
Som medarbetare på kundsupport hos oss inom Equipment Finance kommer du att hjälpa våra företagskunder och leverantörer med allehanda frågeställningar som uppkommer under hyres-, leasing- eller avbetalningskontraktets början till slut. Du kommer att ha en serviceinriktad roll där du hanterar både mejl och telefon samt administrerar våra samarbetspartners avtal och uppdrag. Vanliga frågor från kunder och leverantörer kan till exempel handla om avtalens upplägg, fakturor och betalningar, samt ändringar eller avslut av avtal.
I arbetet får du utveckla både dina ekonomiska och juridiska baskunskaper om de olika avtalsformerna, penningtvätt med mera. Detta ger varierande arbetsuppgifter och ställer samtidigt höga krav på administrativa färdigheter, noggrannhet och flexibilitet.

Tjänsten är placerad i Lindhagen, Stockholm.

Vem du är
Collaboration. Ownership. Passion. Courage. Det här är våra värderingar som vi tror att du delar. Värderingarna hjälper oss att överträffa oss själva varje dag.   

Vi söker dig som brinner för att arbeta med kunden i fokus och som har ett genuint intresse för service. Det är viktigt att du snabbt förstår kunden och trivs i att kommunicera med kunder i tal och skrift. 

Utöver detta ser vi gärna att du:
* Har intresse för bank- och finans
* Tar ägarskap både för arbetsuppgifter och ditt eget lärande 
* Har lätt för att samarbeta med andra och trivs att arbeta i team
* Har ett stort engagemang och driv, är öppen för förändringar och bidrar med en positiv attityd
* Har god administrativ förmåga och känner att du kan lära dig nya system relativt snabbt.
* Har goda kunskaper i svenska och engelska i så väl tal som skrift

Det är meriterande om du har erfarenhet från kundservice och/eller administrativa arbetsuppgifter.
Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig!
Nästa steg
Skicka in din ansökan senast den 21/02/2024. Urval kommer att ske löpande.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta hanna.humble@nordea.com.
I Nordea vet vi att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Det är vår djupa övertygelse att våra olika bakgrunder, erfarenheter, egenskaper och personligheter sammantaget gör oss bättre rustade för att hjälpa våra kunder och bidra till de samhällen vi verkar i. Så var den du är.

För facklig information, kontakta Finansförbundet på finansforbundet@nordea.se eller SACO på saconordea@nordea.com.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordea
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 februari 2024
  • Ansök senast: 21 februari 2024

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024