OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref.nr: KTJ-08 Är du intresserad av att vara med och utveckla landets bästa kundtjänst?Idag har kommunen en växel för alla verksamheter och en mindre kundtjänst för område Samhällsbyggnad.Dessa slås ihop och bildar en kundtjänst för hela Örebro kommun.Allmänheten ska i och med kundtjänsten ha en ingång till kommunen och på så vis öka servicen och tillgängligheten för medborgarna.Kundtjänsten kommer organisatoriskt att tillhöra Kommunledningskontoret och ligga under Informationsavdelningen.I och med denna förändring behöver vi utöka antalet befattningar.Ungefär 3000 ärenden som rör verksamheter inom kommunen kommer in till Örebro kommun varje dag via telefon och e-post.Kundtjänsten kommer, förutom att svara på frågor och hänvisa vidare inom kommunen, även i stor utsträckning att hantera olika ärenden direkt.De ärenden som kundtjänst inte ska lösa går direkt till handläggare.Tillsättning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Kompetenskrav: - Avslutad gymnasieutbildning - Erfarenhet av arbete i ett serviceyrke - Goda språkkunskaper i svenska och engelska Övrigt meriterande: Dokumenterad erfarenhet av datorn som arbetsverktyg Kunskap i ytterligare språk Dokumenterad erfarenhet av att kommunicera med telefon som arbetsverktyg Vi ser gärna att våra medarbetare har erfarenhet från olika verksamheter och branscher.Du har lätt att ta till dig information, är strukturerad och har ett samhällsintresse.Du är stresstålig och tycker om att arbeta i grupp.Du har en positiv inställning, är flexibel och har lätt att hitta lösningar.Vi önskar att du lämnar din ansökan via länken nedan.
Artiklar i detta ämnet
- Gratis kontantkort - Hur då?