OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ARBETSBESKRIVNING Till vår kundtjänst för den centrala UE-funktionen söker vi en medarbetare som skall arbeta som ett stöd till vår kund FMV. UE-funktionen, som idag består av sex personer, arbetar bla med redovisning av materialläget, beställningsregistrering, utleveranser, prioriteringar samt leveranstidsbevakning av berörda utbytesenheter. Du kommer att handlägga kundens behov för att tillgododse ett optimerat flöde av utbytesenheter till svenska och internationella kunder, bla inom reservmaterielförsörjning, underhållsflöden och närliggande områden. För att uppnå detta krävs ett framåtriktat arbetssätt. I arbetsuppgifterna ingår styrning, planering, hantering, uppföljning samt redovisning av Utbytesenheter (UE) och deras flöde till framförallt JAS 39 Gripen såväl i Sverige som internationellt. Kundtjänstarbete inom närliggande verksamheter gällande militär reservmateriel ingår också i arbetsuppgifterna. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har utbildning inom logistik och försörjningsverksamhet, gärna inom området flyg. Du kan också ha skaffat dig motsvarande kunskaper genom tidigare arbetslivserfarenhet. Ett krav är att du skall vara en god kommunikatör som på ett naturligt sätt kan bemöta våra kunder, både i telefon, i skrift samt vid personlig kontakt. Att du behärskar svenska såväl som engelska i både tal och skrift är ett krav, då arbetet även innebär en hel del internationella kontakter. Datorkunskaper motsvarande ECDL-körkortet är även det ett krav, och meriterande är även att du tidigare arbetat i system för hantering/styrning av flygunderhåll.