OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lockas du av möjligheten av att få ge bästa möjliga service till Kungliga Operans publik, kunder och personal i en verksamhet som genomsyras av starkt engagemang och nytänkande? Operan vill erbjuda sin publik Sveriges bästa kundupplevelse inom scenkonst.
Då en av våra medarbetare i kundtjänst går på föräldraledighet så söker vi en vikarie. Som kundtjänstmedarbetare blir du en del av kommunikations- och försäljningsavdelningen på Kungliga Operan, Sveriges nationalscen för opera och balett. Vi har ansvar för att bredda publikgrupperna och att ständigt hitta nya sätt att generera intäkter. Vi vill få fler människor över hela landet att upptäcka våra konstformer; opera, balett, musik och dans. Det innebär att vi kontinuerligt arbetar med nya metoder och tekniker för att utveckla kundresan. Vi tror på varandras olikheter, kompetenser och färdigheter och tillsammans utgör vi ett starkt team.
Vad du kommer att göra
Vi har alltid kunden i fokus och med vårt biljett- och CRM-system Tessitura kommer du att utveckla nya möjligheter och vara en viktig del i att säkerställa att Operans kunder känner sig välkomna.
I rollen som kundtjänst kommer du bland annat att arbeta med:
• Uppläggning av föreställningar, produkter, priser, program, garderob. Ta fram rapporter.
• Arbeta i CSI-verktyget samt ta fram underlag/resultat för förbättring och utveckling.
• Extern och intern kundservice samt försäljning via till exempel telefon, biljettkassa och digitalt (epost och sociala medier).
• Kassarapporter, fakturering och redovisning.
• Administrera biljetter för donationsfonden och Operans partners.
• Gruppbokningar mot teaterombud, researrangörer och eventbyråer.
• Boka guider och visningar (privata och ordinarie).
• Schemaläggning av timanställda.
• Ta fram lunchkonsertsprogram och andra mindre trycksaker.
• Bearbeta olika kundgrupper – till exempel skolor – via telefon.
• Vara systemadministratör i vårt biljettsystem Tessitura och vara behjälplig att lära upp nya medarbetare i systemet.
Vad du blir en del av
På avdelningen är vi 20 medarbetare som arbetar med all intern och extern kommunikation, försäljning, publikutveckling, foto, film, formgivning, PR och press. Till avdelningen tillhör även våra guider och publikvärdar.
Vi tror på varandras olikheter, kompetenser och färdigheter och tillsammans utgör vi ett starkt team.
Vem du är
Vi söker dig som alltid sätter kunden i fokus. Du tar stort eget ansvar samtidigt som du är en engagerad teamspelare.
För att lyckas i tjänsten behöver du kunna hantera flera parallella ärenden och frågor, vara noggrann och alltid verka för att ge den bästa servicen åt våra kunder.
Du gillar och är bra på att bygga relationer och för dig är det en självklarhet att alltid sträva efter att hitta den bästa lösningen.
Vi arbetar i Tessitura, och för att nå framgång i rollen behöver du ha erfarenhet från något biljett- och CRM-system. Det är meriterande om du har kunskaper inom Adobe CS InDesign. Givetvis är du van vid att jobba med Office-paketet.
Eftersom vi är en internationell arbetsplats behöver du behärska engelska i tal och skrift. Kunskaper i ytterligare språk är meriterande.
Självklart är du entusiasmerande, positiv och passionerad i ditt arbete.
Anställningen
Anställningen är på heltid och är ett föräldravikariat på cirka 12 månader med start omkring 1 november. Kvälls- och helgarbete ingår och detsamma gäller arbete under sommaren. Tjänsten är placerad på kommunikations- och försäljningsavdelningen och du rapporterar till chef för publik och event.
Kontaktpersoner
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta kontakta Joanna Skarpsvärd, Chef publik & event, 08-791 44 43.
Facklig representant är Helena Lindroth, DIK, 08-791 43 00.
Ansökan
Välkommen med din ansökan!
Vi kallar till intervju löpande, så skicka gärna in din ansökan i form av CV och personligt brev så snart som möjligt, dock senast den 23 september 2022.
Om Kungliga Operan
Som Sveriges nationalscen för opera och balett ska Kungliga Operan vara tillgänglig för alla och beröra med starka känslor. Våra värderingar är: Hög kvalitet, Välkomnande, Orädd och Tidlös. Kungliga Operan är ett av staten helägt aktiebolag med en årsomsättning på ca 500 MKR. Operans personal – konstnärlig, teknisk och administrativ – utgör ca 540 anställda. Under ett spelår framförs över 200 moderna och klassiska balett- och operaföreställningar, riktade till både barn och vuxna, hundratals konserter samt flera hundra aktiviteter och skolsamarbeten för barn och unga i och utanför Operahuset och via den digitala streamingtjänsten Operan Play. Kungliga Operan värdesätter de kvaliteter som mångfald och olikheter tillför verksamheten.