OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Som medarbetare på Länsförsäkringars kundtjänst kommer du i huvudsak att arbeta med inkommande samtal från både nya och befintliga kunder. Ditt ansvar är att vara behjälplig i kundernas försäkringsärenden, vilket innefattar att erbjuda anpassade lösningar för kundernas olika behov. I rollen som kundtjänstmedarbetare inkluderas också att arbeta med merförsäljning, vilket innebär att utgå från kundens situation och utifrån det erbjuda tilläggsprodukter och lösningar som kunden behöver.
Dina dagar kommer med andra ord att fyllas av kundkontakt och försäljning i nära samarbete med drivna, målinriktade och trevliga kollegor. Du arbetar mot en individuell säljbudget och följs upp på KPI:er. Självledarskapet är centralt men laginsatsen är avgörande för vårt gemensamma resultat. Vi strävar alltid efter att ge våra kunder det bästa bemötandet och vårt högsta engagemang!
Arbetstiderna är enligt schema, mestadels dagtid men även kvällspass förekommer.
Vem är du
Tidigare har jobbat med försäljning/service med dokumenterat fina resultat.
Meriterande om du har telefonvana
Du är flytande i svenska och duktig på att kommunicera på engelska, både i tal och skrift.
Hos oss går sälj och service hand i hand, vi tror därför att du har en förtroendeingivande personlighet som initierar och driver affärsmässiga kunddialoger för att nå önskat resultat. Den här rollen kräver engagemang och nyfikenhet. Du drivs av utveckling och brinner för att tillsammans med teamet få möjligheten att skapa morgondagens kundcenter.
Kundcenter är en del av Affärsområde Försäkra och Digital Försäljning som ansvarar för majoriteten av företagets totalt 500 000 kunder. Länsförsäkringar är ett kundägt bolag och de flesta kundkontakterna sker hos dem. Därmed har dem det viktigaste ansvaret, det vill säga att bemöta och ta hand om våra kunder på bästa sätt! Vi söker därför dig som drivs av att hålla hög kvalité i mötet med kund och som förstår att service och försäljning hänger ihop.
Vi erbjuder dig
En trygg och långsiktig arbetsplats med fantastiska kollegor. Inledningsvis kommer du få en gedigen introduktion och utbildning som innehåller bland annat produkt och säljkunskap samt samtalsteknik, allt för att du ska få de bästa förutsättningar att lyckas i rollen och bli en del av vårt framgångsrika team! Här får du verkligen chansen att delta på en spännande utvecklingsresa där du kommer få bidra med idéer, kunskap och möjligheten att påverka din egen professionella utveckling.
Sökord: Kundtjänst: Costumer Support: Kundservice: Service: Rådgivare: Försäkringsrådgivare: Insurance Specialist.