Medarbetare till kundtjänst med utveckling i fokus

Medarbetare till kundtjänst med utveckling i fokus

Arbetsbeskrivning

Du blir en viktig del av kommunkontoret och en del av en kommunal arbetsplats som år efter år ligger i toppen vad gäller mest engagerade medarbetare (enligt HME) och dessutom bor här några av Sveriges mest nöjda medborgare.

Som medarbetare på serviceenheten arbetar du på en välkomnande och trevlig arbetsplats där du också ges stor inblick i den kommunala verksamheten. 

Du och dina kollegor på Serviceenheten blir för många det första mötet med Trosa kommun. Serviceenheten arbetar främst med information, vägledning och service till kommunens invånare, föreningar, företag och andra myndigheter. Det gör vi framförallt genom telefon men även via besök och e-post. Serviceenheten tar varje dag emot ett stort antal frågor som vi antingen besvarar direkt eller lotsar vidare till kommunens olika verksamheter. Frågorna kan handla om allt från barnomsorg till frågor om gator och vägar.

Serviceenheten arbetar också med intern service, så som att ansvara för kommunens telefonisystem, beställning av telefoner, hantering av tjänsteidentitet, bokningar samt ansvar för kommunens passersystem och borgerliga vigslar.



VAD INNEBÄR ROLLEN?
Som medarbetare på serviceenheten är du ett stöd till kanslichef och dina kollegor i det dagliga arbetet. Du ger vägledning i olika frågeställningar och situationer, och säkerställer att ni utför era uppdrag enligt planering och rutiner. Du är också drivande i arbetet med att utveckla verksamheten inom olika områden, både externt och internt.

Inom serviceenheten  pågår ett arbete med att besvara ett ökat antal frågor av regelstyrd karaktär. Dina arbetsuppgifter utöver kundtjänst handlar om att nätverka med andra enheter för att hela tiden vara uppdaterad om vilka frågor enheterna har behov av att få besvarade hos serviceenheten. Du har också ett ansvar för att uppdatera vårt ärendehanteringssystem med relevanta frågor och svar från enheterna.



VEM SÖKER VI?
Du har fullgjord gymnasieutbildning och minst två års dokumenterad erfarenhet av arbete med kundservice inom kundtjänst, kontaktcenter, reception, first line support eller liknande.

Du har en utpräglad servicekänsla, positiv inställning och administrativt handlag. Du är utåtriktad med ett professionellt bemötande. Du har lätt för att samarbeta med olika typer av människor och kan skapa och bibehålla goda relationer. Som person är du ödmjuk och lösningsorienterad, samtidigt som du kan vara tydlig och säker.

I rollen behöver du kunna arbeta självständigt och strukturerat. Du har förmågan att prioritera bland dina arbetsuppgifter även när det händer mycket samtidigt. Arbetet förutsätter mycket god datorvana och förmåga att hantera olika verksamhetssystem för att både söka information och registrera ärenden, samtidigt som du har en individ antingen i telefon eller framför dig. Arbetsuppgifterna kräver att du har mycket goda kunskaper i det svenska språket, där du snabbt både kan skriva och söka information.

Du ser utvecklingsmöjligheter och har förmåga att se helheten och hur den egna verksamheten kan bidra till kommunens utveckling och att vi når gemensamma mål. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att utveckla arbetssätt och rutiner.

Vi kommer att sätta stort värde på dina personliga egenskaper. Välkommen med din ansökan!



VAD ERBJUDER VI?
En bred och varierande roll där du arbetar nära dina kollegor och din chef. Ett organisationsklimat som värnar om medborgarnas och medarbetarnas bästa genom professionellt bemötande, god kvalité, hög kompetens och helhetsperspektiv.


• Ett team med hög kompetens och varm arbetsmiljö
• Friskvårdsbidrag
• Semesterväxling

  

INFORMATION OM ANSTÄLLNINGEN
Anställningsform: Tillsvidare

Omfattning: Heltid

Tillträde: Enligt överenskommelse

 





ÖVRIGT
Vi arbetar med löpande urval och kan kalla till intervju innan ansökningstiden har gått ut.

 





Varmt välkommen med din ansökan!

 

Vill du veta mer om vad som är på gång i Trosa? Klicka här!

Kontaktpersoner på detta företaget

Stig Tördahl
vxl 0156-520 00
Ekonomichef Margareta Smith
0156-520 92
Personalchef Torbjörn Unnebäck
0156-520 00 (vxl)
Kommunchef Johan Sandlund
0156-520 00 (vxl)
Enhetschef Hälso- och sjukvårdsenheten Lena Gernandt
0156-521 77

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trosa kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 maj 2022
  • Ansök senast: 27 maj 2022

Besöksadress

Västra Långgatan 4-5 61980 Trosa
None

Postadress

Västra Långgatan 4-5
Trosa, 61980

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024