OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kunniga och engagerade medarbetare med goda förutsättningar är en av de absolut viktigaste framgångsfaktorerna för Linköpings universitet. Lärare och forskare är vår kärnkompetens, men ett framgångsrikt universitet behöver erfarna och motiverade medarbetare inom många områden. Alla roller är viktiga. Vi har ett stort rekryteringsbehov bland annat tack vare en forskningsverksamhet i expansion. Du behövs här. Välkommen att söka jobb hos oss!
Vi söker nu en medarbetare till Infocenter.
Vill du ge våra studenter, anställda och besökare ett gott bemötande och få dem att känna sig välkomna? Då erbjuder vi ett spännande och omväxlande jobb i vårt Infocenter.
Uppdraget i Infocenter
Uppdraget är tredelat och du kommer att arbeta lika delar i telefonväxel, reception och ärendehanteringssystem. Dina arbetsdagar genomsyras av kontakt via våra olika kanaler, sökande efter information i olika system samt effektiv handläggning i varje ärende.
Arbetsuppgifterna är varierande och du anpassar ditt sätt att kommunicera utifrån situationen och den du möter. Du lyssnar, tar emot synpunkter, svarar på och vägleder i olika frågor. Om du inte kan svara på en fråga direkt så tar du frågan vidare till rätt instans.
Din framtida arbetsplats
Infocenter är den naturliga ingången till Linköpings universitet. Infocenter finns på tre campus på två orter. Hit kan studenter, anställda, besökare och allmänhet vända sig för att få hjälp. Infocenter kan hjälpa till med studieadministrativa frågor, ge viss IT-support och allmän information om universitetet.
Infocenters öppettider är 8.00-16.30. Du ingår i ett arbetslag enligt ett roterande schema. Din placeringsort är Linköping.
Dina kvalifikationer
Vi söker dig som tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera ditt arbete utefter de ärenden som uppkommer. Du är en effektiv problemlösare som kan möta och hantera andra människor utifrån deras behov. Vidare har du en kommunikativ förmåga, vilket innebär att du visar intresse för andra människor, ställer frågor, rådgör med dina kollegor, är samarbetsvillig och delar med dig av dina kunskaper. Du behåller lugnet i stressade situationer och kan formulera dig kort och koncist i skriven text.
Vi vill att du har:
• gymnasieexamen eller motsvarande
• dokumenterad arbetslivserfarenhet inom kundservice
• erfarenhet av informationssökning
• mycket goda kunskaper i både tal och skrift på svenska
• goda kunskaper i både tal och skrift på engelska
• god datorvana
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av arbete i telefonväxel och/eller reception
• erfarenhet av att arbeta som handläggare i ett ärendehanteringssystem
• erfarenhet av högskolesektorn genom egna studier eller tidigare arbetslivserfarenhet
• god kännedom om LiU:s organisation och studieadministrativa processer
Anställningens omfattning
Heltid. Tillsvidare.
Tillträde
Snarast eller enligt överenskommelse.
Lön och förmåner
Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange löneanspråk i ansökan.
Läs mer om förmåner för anställda här.
Fackliga kontaktpersoner
Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande.
Ansökan
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 16 maj 2021. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas.
Lika villkor
Linköpings universitet ska fortsätta att utvecklas som en attraktiv och kreativ arbetsplats som präglas av lika villkor och arbetar därför aktivt för jämställdhet och mångfald.
Välkommen med din ansökan!
Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.