Medarbetare till Loxysoft ServiceCenter

Arbetsbeskrivning

Vi växer och hoppas på att hitta fler personer som vill komma med i vårt gäng och på den resa som Loxysoft gör.

ServiceCenter består idag av 12 st. serviceinriktade och kunniga medarbetare och vi behöver komplettera med 2 personer.

Att arbeta på vårt ServiceCenter innebär att hjälpa våra egna kunder som antingen hyr eller har köpt vårt system. Kunderna kontaktar ServiceCenter antingen via telefon eller vårt ärendehanteringssystem. Kundens ärenden kan gälla allt från felsökning av system, till handhavande av systemet eller att utifrån kundens önskemål anpassa system eller tillämpning av det. ServiceCenter bistår även med en del internsupport till de övriga avdelningarna på Loxysoft.

Vem söker vi?
Du har troligen gått ett IT-program på gymnasiet med inriktning mot programmering eller databashantering. Du är mycket datorintresserad och har kunskaper kring relationsdatabaser och vet hur dessa ska hanteras. För att trivas hos oss så behöver du vara en problemlösare som kan se saker och ting i ett större sammanhang.
Du är även serviceinriktad och gärna har du erfarenhet av att ha arbetat med support över telefon tidigare.
Vi fäster stor vikt vid förmåga att kunna kommunicera väl i tal och skrift. Då vi har internationella kunder krävs det att du behärskar engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du behärskar andra språk som exempelvis norska eller finska.

Vi kan komma att kalla till intervjuer innan ansökningstiden har gått ut.

Vi sköter rekryteringen själva och undanber oss med den anledningen kontakt från rekryteringsföretag.

OM LOXYSOFT
Loxysoft har ett egenutvecklat säljstödssystem med en telefoniserver som bas. Systemet hanterar förutom telefoni en mängd andra kontaktsätt, som e-post, sms och postutskick. Systemet är byggt för att hantera de processer som kontaktintensiva företag handskas med dagligen, alltifrån schemaläggning och planering till statistik, utskick av orderbekräftelser och backoffice-funktioner, som ljudfilsavlyssning och ordergodkännande.

Systemet kan köpas eller hyras som en tjänst. Vi är idag Sveriges ledande leverantör av uppringande system för callcenter och försäljningsföretag, och vi växer även inom inkommande trafik. I dagsläget görs 7 miljoner samtalsförsök och 20 miljoner samtalsminuter per månad i vårt hyrsystem och det används av över 1 800 samtidiga användare i Sverige och Europa.

Arbetstid/Varaktighet
Tjänsten är på heltid och vi tillämpar sex månaders provanställning.

Kontaktpersoner
Stefan Forsell, 063-6635025 Direktnr, 070-3209000, stefan.forsell@loxysoft.se, Customer Relations Manager

Ansökan
Sista ansökningsdag 140331
Vi tar emot ansökan via epost: stefan.forsell@loxysoft.se

Arbetsgivare
LOXYSOFT AB
BOX 153
84060
BRÄCKE
Tel: 063-183440
Mer information på www.loxysoft.se

Besöksadress
Armégränd 7
831 32 Östersund

Kontaktpersoner på detta företaget

Customer Relations Manager Stefan Forsell
063-6635025 070-3209000
Kundservicechef Stefan Forsell
063-6635025 070-3209000

Sammanfattning

  • Arbetsplats: LOXYSOFT AB BRÄCKE
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Vi tillämpar provanställning.
  • Publicerat: 10 mars 2014

Besöksadress

Armégränd 7
Östersund

Postadress

BOX 153
BRÄCKE, 84060

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024