OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sala kommun har 2 000 medarbetare som varje dag levererar samhällstjänster till 22 800 kommuninvånare. En långsiktig ekonomisk, social och miljömässig hållbar utveckling är den naturliga utgångspunkten för alla våra verksamheter i en kommun som växer och som ska präglas av livskraft i hela kommunen.
Vår enhet har fått ett utökat bemanningsbehov och vi söker nu den 8e personen till vår arbetsgrupp. Centrum servicebostad är en servicebostad i centrala Sala som utför LSS-insatser till medborgare som fått beviljade biståndsbeslut.
Arbetsuppgifter
Som medarbetare på Centrums servicebostad ingår du i ett kompetent och boendefokuserat team som idag består av totalt 7 medarbetare varav 1 enhetskoordinator som tillsammans stöttar, motiverar och underlättar vardagen för de insatsberättigade individerna som är kopplade till servicebostäderna. Här ges du möjlighet att på ett lösnings- och boendefokuserat arbetssätt arbeta med att minska konsekvenserna av de boendes funktionsnedsättningar och därigenom bidra till att främja goda levnadsvillkor. I arbetet ingår att erbjuda de boende stöd i deras dagliga liv utifrån deras önskemål och behov där du finns med som pedagogiskt och praktiskt stöd. Du är med och planerar samt utformar insatserna tillsammans med den boende. I din yrkesroll kommer du att ha kontaktmannaskap samt ges möjlighet till andra ansvarsområden. Du kommer även att samverka med externa parter så som legala företrädare, anhöriga och andra myndigheter. Du kommer ha stor möjlighet att få vara med och utveckla verksamheten.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har dokumenterad utbildning från en gymnasial utbildning inom vård och omsorg eller barn och fritid, gärna med inriktning funktionsnedsättning, KY/YH-utbildning eller högskoleutbildning kopplat till området, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
För oss är det viktigt att du har erfarenhet av att möta personer med funktionsnedsättning och/eller psykiatriska diagnoser. Du har kunskap inom gällande lagstiftning och inom social dokumentation. Du har en värdegrund där du har en grundläggande respekt för det individuella självbestämmandet och den enskildes integritet. Som person är du trygg i dig själv, initiativrik, engagerad och lösningsfokuserad. Du har ett trevligt och professionellt bemötande och du trivs bra med att arbeta både självständigt och i grupp. Du är positiv till utveckling och förändringsarbete. Det är viktigt att du är bekväm med att använda datorn som arbetsredskap då vi dokumenterar i elektronisk journal och planerar arbetet i elektronisk kalender. Du har även goda kunskaper i svenska språket, både i tal och i skrift. Meriterande är om du känner till och har arbetat med AKK (alternativ och kompletterande kommunikation). Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Anställningsvillkor
Tillsvidare, heltid
Tillträde enligt överenskommelse
Individuell lönesättning
Dina arbetstider kommer vara förlagda både dag, kväll samt arbete varannan helg. Vi tillämpar årsarbetstid.
Ansökan
Ansök senast 2022-01-31. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Upplysningar
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Enhetschef, John Carlsson, 0224-74 90 41
Fackliga kontaktpersoner:
Kommunal, expedition, tfn 0224-74 70 92
Välkommen med din ansökan!
Sala kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning och ålder.
Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.