OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja för möbler och heminredning som i snart 60 år har levererat inredningslösningar för hemmet. Vi finns med butiker på över 70 platser i Sverige samt på nätet med e-handel. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån Mios koncept och den lokala marknadens behov. Grunden är en stark och positiv entreprenörskultur. Vi brinner för att förgylla kundernas liv hemma med riktiga möbler och prisvärd kvalitet. Vi vill vara det spännande alternativet som inspirerar kunderna att förnya sina hem som de ska vara stolta över och trivas i.
Mio söker kundservicemedarbetare till servicekontoret i Tibro
Som medarbetare på vår Kundserviceavdelning tar du emot telefonsamtal och mail från Mios kunder.
Din uppgift är att hantera frågor kopplade till försäljning av- och information om vårt sortiment,
transporter samt eftermarknadsservice.
Vi söker dig som
• är serviceinriktad och duktig på det personliga bemötandet,
• har förmåga att förstå våra kunders önskemål
• har ett stort intresse för möbler och heminredning samt sinne för färg, form och stil,
• har god datorvana och är stresstålig,
• har lätt för att samarbeta med andra samtidigt som du kan arbeta självständigt,
• har tidigare arbetslivserfarenhet från kundservice, försäljning, reception eller motsvarande.
Vi har öppet vardagar 9-19, lördagar 10-17 och söndagar 11-17.
Tjänsten är tidsbegränsad och du behöver kunna arbeta två helger/månaden
Vi ser gärna att du har erfarenhet från arbete i butik.