Medarbetare till MyCustomsDesk, Strömstad

Medarbetare till MyCustomsDesk, Strömstad

Arbetsbeskrivning

Facilitating Trade for Sustainable Growth!


If you enjoy working in an international environment with passionate and highly competent colleagues and want to make an impact within a dynamic organisation, then KGH Customs Services is a good match for you. Established in 1963, KGH has grown to become one of the largest European providers of international trade and customs solutions and services.


Today, we offer a comprehensive range of innovative solutions and services to over 35 000 customers each year across Europe.  With close to 1300 colleagues operating in 24 countries our business model and customer offering addresses strategy, compliance, operational solutions and digitalisation opportunities. This breadth and depth of capabilities and geographical coverage make us unique compared to competition.


KGH is since September 2020 now part of the Maersk family.




Vi söker en ny medarbetare till MyCustomsDesk
MyCustomsDesk är en kundsupport inom KGH Customs Services som erbjuder rådgivning och support i tull- och momsrelaterade frågor.

Vi sköter även rapportering av moms och intrastat för ett stort antal utländska företag som är registrerade för moms i Sverige, och den delen av verksamheten behöver vi nu förstärka. Erfarenhet inom detta område är prioriterat, och kunskap inom tull och logistik är meriterande.

Våra kunder finns främst i Norden, med tull- och momsfrågor som oftast gäller godsflöden till och från EU. Vi har även en betydande del av globala kunder med globala frågor inom samma områden, och där vi tar hjälp av vårt nätverk för att hitta lösningar. Mycket av kommunikationen sker på skandinaviska språk och på engelska, det är därför viktigt att vi kommunicerar på ett affärsmässigt sätt i tal och skrift, både i svenska och i engelska.

Vi söker dig som:

- Är ansvarstagande och självgående.
- Har en positiv inställning, och en väl utvecklad känsla för service.
- Har god kunskap och erfarenhet av momsredovisning och skatterapportering.
- Har lätt för att kommunicera på ett affärsmässigt sätt i både tal och skrift och på både svenska och engelska.
- På ett enklare sätt kan beskriva det som i regelverk och lagtexter många gånger upplevs som komplicerat.

Du kommer till en arbetsplats med trevliga arbetskamrater och våra arbetstider är vardagar kl08:00-16:30. Vi erbjuder intern upplärning och goda möjligheter att utvecklas inom internationellhandel.

Det vore kul att ha dig i vårt team – välkommen med din ansökan!
 


Working at KGH means working in an international environment together with passionate and highly competent colleagues. With a strong drive to generate sustainable solutions, we facilitate international trade and help our customers to grow their business. The willingness to get engaged in this important task is clear proof of the pride and commitment felt by everyone throughout the company.


This is our story. What’s yours?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KGH Customs Services
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 oktober 2022
  • Ansök senast: 14 oktober 2022

Postadress

Sydatlanten 6
GÖTEBORG, 41834

Liknande jobb


Backoffice

Backoffice

22 december 2024

KYC Officer

KYC Officer

20 december 2024

Extrajobb inom AML

Extrajobb inom AML

20 december 2024

20 december 2024