OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 76.000 kollegor över hela världen, varav ca 4000 på ett 50-tal orter i Sverige. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Bli en av oss!
Operation Center Land är en del inom Schenker som har ansvar för att säkerställa att produktionen fungerar och att data matas in i systemen så att vi snabbt kan svara kunden på de frågor som de har och att vårt åtagande mot kund håller utlovad kvalitet. OCL är en länk mellan produktion, administration, chaufför och kundservicecenter.
Arbetsuppgifter:
Arbetsuppgifterna består till stor del av behandling av gods- och paketsändningar, aviseringar, in/ut registreringar, kundkontakter, returhantering och övriga dagliga produktions- och kvalitetsuppföljningar som skall göras via våra tillgängliga datasystem. Avdelningen fungerar som en länk mellan Schenkers kundservice, chaufförer och terminalpersonal för att kunna ge korrekta och snabba svar till kund.
Din profil:
Vi tror att du är stresstålig, serviceinriktad och alltid vill försöka förstå kundens behov samtidigt som du tycker om att lösa problem och samarbeta med våra egna interna avdelningar. Du är en god administratör och har goda kunskaper inom i kvalitets- och produktions- uppföljningssystem.
Du är målinriktad med kunden i centrum och kan planera och strukturera ditt arbete under dagen. Du tar egna initiativ och kan medla mellan våra olika parter för att lösa problem.
Då vi arbetar i många olika datasystem så krävs goda erfarenheter från arbete i PC-miljö. Har du tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter ser vi det som en fördel.
Du har god kunskaper i svenska i tal och skrift men även i engelska som är vårt koncernspråk.
Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete tillsammans med terminal- och kontorspersonal på distriktet för att utveckla och ge snabb och bra information för våra kunder. Du kommer att arbeta tillsammans med ett gäng härliga arbetskamrater som uppmuntrar till engagemang och eget initiativ.
Vi erbjuder jobb i en miljö där laganda och trivsel är viktiga faktorer.
Med hög kostnadseffektivitet och kvalitet är du med och arbetar framåt för att nå våra uppsatta mål.
Information och ansökan:
Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse med placeringsort på vårt kontor i Hisings Backa.
För mer information, kontakta:
Avdelningschef, Lejla Kadric, 031-703 97 26, lejla.kadric@dbschenker.com
Din ansökan skickar du senast 2021-10-08.
Varmt välkommen med din ansökan!