Medarbetare till Order Amendment

Arbetsbeskrivning

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 76.000 kollegor över hela världen, varav ca 4000 på ett 50-tal orter i Sverige. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Bli en av oss!

Arbetet i Södertälje pågår för fullt, och våren 2022 får vi äntligen nycklarna till det nya distriktet!
Vi har en spännande tid framför oss med uppstarten av en helt ny arbetsplats på Södertäljedistriktet! Är du redo för nya utmaningar och vill vara med på resan? Här ges du en unik möjlighet att vara delaktig i utvecklingen av verksamheten från start. Nu finns det möjlighet att visa intresse för tjänsten som Medarbetare Order Amendment. Är du en ansvarsfull och flexibel person som drivs av god service? Då kan detta vara tjänsten för dig!


Vi söker nu medarbetare till avdelningen Order Amendment. Avdelningen ansvarar för att all indata är korrekt och i tid samt för en effektiv administrativ process med högsta kvalitet för våra landtransporter. Du kommer även vara engagerad i ärendehanteringen för fakturafrågor från kund samt avräkningsfrågor mot åkerierna.

Arbetsuppgifter:

* Utföra kompletterande registreringar och rättningar samt rätta felaktigheter mot transportörer.
* Handlägga tilläggsdebiteringar mot kund, korrigera kundfakturor samt hantera övrig transportadministration.
* Kontrollera och korrigera indata från kund samt återrapportera avvikelser till kund.
* Hantera kundfrågor gällande fakturering och administration.
* Arbeta med större mängder data i masskorrigeringar och systematisk problemsökning.

Din Profil

* Vi söker dig som trivs att arbeta administrativt och har goda kunskaper i Excel.
* Du bör ha god vana av att självständigt utföra ditt dagliga arbete samt en god förmåga att vid behov växla tempot i arbetsutförandet.
* Du har goda IT-kunskaper, är van att arbeta med dator som arbetsredskap samt ha lätt för att lära dig nya system.
* Som person har du en positiv inställning, är noggrann, driven och gillar att jobba mot mål.
* Du är en problemlösare som värdesätter teamwork - Be one team with one goal.
* Då engelska är vårt koncernspråk krävs goda kunskaper i engelska men även svenska i både tal och skrift.

Information och ansökan:
Tjänsten är en Tillsvidareanställning/Provanställning med start i början av februari 2022. Placeringsort är Almnäs, Södertälje.
Har du några frågor om det nya distriktet eller undrar någonting kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef Fredrik Skogbergs via mail fredrik.skogbergs@dbschenker.com.

För att visa intresse för tjänsten är du välkommen att ansöka via Ansök nu. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval så tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vänta inte med din ansökan utan ansök redan idag, dock senast den 8/10-2021.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schenker AB
  • 4 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 september 2021
  • Ansök senast: 8 oktober 2021

Postadress

Bunkalundsvägen 4
Helsingborg, 25368

Liknande jobb


Kredithandläggare till Marginalen!

Kredithandläggare till Marginalen!

28 november 2024

HR-handläggare

27 november 2024

27 november 2024

25 november 2024