Medarbetare till Planeringsenheten/stöd och omsorg

Arbetsbeskrivning

Det här är vi
Inom stöd och omsorg jobbar vi med personer som behöver olika typer av stöd och hjälp i hemmet. Vårt arbete gör en skillnad i andra människors vardag och vi utför insatser hos våra brukare dygnet runt. Vi arbetar också utifrån att våra brukare ska vara delaktiga och ha inflytande kring hur och när insatserna ska utföras. Det tycker vi är viktigt! Vi arbetar med att tillgodose våra brukares behov inom ramen för de insatser de blivit beviljade och vi tar ansvar för att göra det med ett gott bemötande. Vår verksamhet styrs av lagstiftning, bland annat socialtjänstlagen.


Ditt jobb är viktigt
Som medarbetare på Planeringsenheten/Stöd och omsorg kommer du dagligen att planera och placera ut insatser och besök hos brukarna utifrån planeringssystemet Laps Care. Du arbetar utifrån gällande planeringsstrategier och har engagemang till att utveckla och bidrar till ett nytänkande för att hitta bästa lösningar och arbetssätt. Du ska kunna ha framförhållning och planera utifrån verksamhetens brukartid- och kontinuitetsmål samt ha ett långsiktigt ekonomiskt perspektiv. Det krävs att du har erfarenhet från arbete inom vård och omsorg då tjänsten är en kombinationstjänst mellan vård- och omsorgsarbete samt planeringsarbete.


Det här är du
Du har utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget. Vi ser gärna sökande med logistikutbildning. Erfarenhet av administrativt arbete som samordnare/planerare eller liknande är meriterande. Du ska ha god erfarenhet av planering av brukarinsatser i hemtjänst och att använda planeringsverktyg. Du har också god förmåga att uttrycka dig tydligt i tal och skrift och har god datakunskap. Du har B-körkort, manuell växellåda.
Du har lätt för att samarbeta men är också van vid att arbeta självständigt och du har förmåga att se verksamheten utifrån flera olika perspektiv. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.                               
Egenskaper: Problemlösande, strategisk och analysförmåga: Ser sammanhang och prioriterar rätt frågor. Analyserar situationer/problem bryter ner dem i sina beståndsdelar och löser dem. Ser på sakers långsiktiga betydelse och vidare konsekvenser samt anpassar dina handlingar till detta. Har förmåga att se verksamheten i ett helhetsperspektiv.
Stresstålig: Är lugn, stabil och kontrollerad i stressituationer. Behåller ett realistiskt perspektiv på situationer och fokuserar på rätt saker när det händer mycket runt omkring.
Kommunikation/samarbete: Kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att budskap når fram, att förväntningarna är klara för alla berörda parter såsom brukare, anhöriga samt övriga professioner. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Talar med, lyssnar till och ser kollegor och har förmåga att lyssna mellan raderna. Har också förmåga att snabbt kunna anpassa dig till nya eller förändrade krav och förutsättningar.


Kompetenskrav
Gymnasieutbildning, Erfarenhet från liknande arbete.


Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.


Anställningsvillkor
Tillsvidare, provanställning kan komma att tillämpas.
Tillträde snarast efter överenskommelse


Om ansökan
Obs! Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Ansökan via brev går bra (vi kan komma att begära in kompletterande uppgifter).


Bengtsfors kommun
Kommunledningskontoret
Box 14
666 21 Bengtsfors


Vi tillämpar löpande urval.
Obs! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp.
Kommunen omfattas av offentlighetsprincipen.
Ansökningshandlingar är offentliga och lämnas ut vid begäran.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Sandra Jillnevik
0531-527530
Enhetschef Pernilla Wall
0531-526580
Ekonomichef Peter Johansson
0531-526031
Förskolechef Lena Åhgren
0531-526280
Rektor Mattias Johannesson
0531-526260
tf rektor Annika Saltberg
0531-526922
Städ och kostchef Susanne Persson
0531-526130
Rektor Heli Kittilä
0531-526479
Utbildningschef Carl-Göran Strutz
0531-526205
Utbildningschef Carl-Göran Strutz
0531-526205

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bengtsfors Kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 februari 2020
  • Ansök senast: 18 mars 2020

Besöksadress

Majbergsvägen
None

Postadress

Box 14
BENGTSFORS, 66621

Liknande jobb


Överkalix kommun söker två stycken undersköterskor

Överkalix kommun söker två stycken undersköterskor

18 december 2024

Undersköterskor/vårdbiträden till hemtjänst

18 december 2024

Undersköterska till Safiren - boende för barn

Undersköterska till Safiren - boende för barn

18 december 2024