Medarbetare till reception och internservice

Medarbetare till reception och internservice

Arbetsbeskrivning

Är du person som är  serviceinriktad och tycker om varierande arbetsuppgifter? Även intresserad av frågor inom ekonomi och administration?
Då kan denna tjänst vara något för dig!

Om tjänsten
Riksgälden är en statlig myndighet mitt i finansmarknadens centrum och vi behöver förstärka vår reception/internservice. Du ska vara vårt ansikte utåt, både externt och internt i organisationen. Du kommer främst att tillsammans med en kollega bemanna receptionen och ge service åt både externa besökare och kollegor. Dina arbetsuppgifter kommer också bestå i posthantering och att stötta upp på övriga delar inom Stödavdelningen, dit receptionen hör. Det kan innebära fakturahantering, kontoavstämning, diarieföring, övriga administrativa sysslor samt stötta vår Backoffice-verksamhet.

Du kommer att tillhöra Stödenheten på avdelningen Styrning och verksamhetsstöd. Styrning och verksamhetsstöd består av Ekonomienheten, HR-enheten, Stödenheten och Backoffice-enheten. Stödenheten består av olika funktioner inom reception/internservice, arkiv och diarium, projekt- och processtyrning, administrativt stöd till chefer samt upphandling och miljö.

Arbetsuppgifter

I arbetet ingår att inom sina ansvarsområden hantera:


• receptionstjänst inklusive telefonväxel
• posthantering
• internservice, olika beställningar
• diarieföring
• fakturahantering
• behjälplig vid kontoavstämningar
• vara ett stöd internt och samverka med andra avdelningar och enheter inom Riksgälden

Kompetens

Vi söker dig som har:


• ekonomisk gymnasieutbildning, eller likvärdig som vi bedömer relevant för tjänsten
• erfarenhet av minst 3 års administrativt arbete
• erfarenhet av serviceyrke.
• goda kunskaper i tal och skrift både på svenska och engelska
• goda kunskaper i Office-paketet samt i övrigt god datavana
• Erfarenhet av reception/internservicearbete
• Erfarenhet av att hanterar och svara i telefonväxel
• Erfarenhet av posthantering

Det är meriterande om du har:


• erfarenhet inom statlig verksamhet
• kunskap och erfarenhet av diarieföring
• Kunskap och erfarenhet av fakturahantering (Visma Proceedo)
• erfarenhet av kontoavstäming

Du är strukturerad, noggrann och kan arbeta både självständigt och i grupp. Som person har du mycket god samarbetsförmåga. Arbetet kräver att självständigt kunna ta sig an arbetsuppgifter och att kunna slutföra dem. Arbetet medför både interna och externa kontakter och du behöver kunna kommunicera på ett bra och professionellt sätt och att vara lyhörd. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.



Ansökan

Välkommen med din ansökan via www.riksgalden.se/jobb senast den 21 Juni 2020. Bifoga CV, personligt brev, relevanta examensbevis och betyg.
Ange referens RG 2020/545.

Arbetspsykologiska tester kan komma att ingå som en del av rekryteringsprocessen.

Vi tillämpar normalt sex månaders provanställning.



Övrigt

Anställningen en heltidsanställning och är tidsbegränsad under en period om som längst två år.



Kontakt

Om du har frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Jessica Palm jessica.palm@riksgalden.se eller Paul Pedersen, HR partner, paul.pedersen@riksgalden.se.
 

Om Riksgälden

Vi erbjuder dig en arbetsplats med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter. Riksgälden spelar en viktig roll i samhällsekonomin och på den svenska finansmarknaden. Vi bidrar till att statens pengar och finansiering hanteras effektivt och att det finansiella systemet är stabilt. I uppdraget ingår att vara statens internbank, förvalta statsskulden och ge statliga garantier och lån. Riksgälden ansvarar också för statens bankkrishantering och insättningsgarantin. Vi är cirka 215 medarbetare och våra lokaler finns i centrala Stockholm. Vår vision är att tillsammans göra Riksgälden till en förebild både i Sverige och internationellt. Våra värderingar präglas av öppenhet, trygghet och professionalitet i utförande av vårt arbete. Riksgälden strävar efter att vara en hållbar och attraktiv arbetsgivare, där mångfald, olika erfarenheter, kompetens och bakgrunder tas tillvara.

 

Som anställd vid Riksgälden kan du komma att bli krigsplacerad utifrån totalförsvarets behov. Beroende på tjänstens säkerhetsklassificering kan svenskt medborgarskap vara ett obligatoriskt villkor, varför svenskt medborgarskap krävs. En säkerhetsklassad tjänst innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i Säkerhetsskyddslagen

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Norström, Upplåningschef
0705485299
Jörgen Eklund, Kommunikationschef
08 613 45 95
Eva Cassel, Avdelningschef
08-613 47 51

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Riksgälden
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juni 2020
  • Ansök senast: 21 juni 2020

Besöksadress

Jakobsbergsgatan 13
None

Postadress

Jakobsbergsgatan 13
Stockholm, 10374

Liknande jobb


Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

14 november 2024

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024