OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
- ge service till våra medborgare och vara Skatteverkets ansikte utåt
Vi söker en medarbetare till receptionen i Gävle.
Ditt nya jobb
innebär att arbeta i vår reception och besvara allmänhetens frågor om personbeskattning, företagsbeskattning och folkbokföring. I ditt arbete ingår också viss handläggning av ärenden. Du kommer att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. Vi ger dig utbildning och handledning för arbetsuppgifterna.
Vi söker dig som
- är gymnasieekonom eller har en akademisk grundkompetens med inriktning på ekonomi och/eller juridik
- har minst två års dokumenterad erfarenhet av service och kundrelaterade funktioner
- har goda kunskaper i engelska
- är väl förtrogen med datorn som arbetsredskap, gärna ECDL- körkort
- har lätt att uttrycka dig väl i tal och skrift
- vill arbeta med personlig kvalificerad service direkt till våra medborgare
- har mycket god samarbetsförmåga och servicekänsla.
Det är meriterande om du talar flera språk samt har tidigare erfarenhet inom skatte- och folkbokföringsområdet.
Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.