OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ALS Mikrolab Sollentuna är ett mikrobiologiskt konsultlaboratorium, grundat 1974 som sedan 2017 ingår i ALS Scandinavia. Vi utför högkvalitativa mikrobiologiska analyser för kunder inom läkemedel, medicinteknik, livsmedel och vatten, och är därför både GMP-certifierade och ackrediterade av Swedac. Vi hjälper våra kunder med många olika frågeställningar inom mikrobiologi när det kommer till analyser av läkemedel, livsmedel och vatten. Våra analyser baseras ofta på den europeiska och amerikanska farmakopén, ISO-standarder (17025 och 13485) och andra erkända standarder. Förutom rutinanalyser hjälper vi kunderna med t ex specialstudier, valideringar, omgivningshygien, utbildningar och rådgivning inom mikrobiologi.
Läs mer på www.alsglobal.com
Medarbetare till Kundtjänst/Registrering
ALS Mikrolab söker en medarbetare för att förstärka vårt team på kundtjänst & registrering i Sollentuna.
Vi söker dig som är ansvarsfull och förstår vikten av din roll i vårt team. Vi driver ett ackrediterat laboratorium där alla steg i kedjan, från utskick av provmaterial fram till analysresultat är viktiga och måste utföras noggrant, effektivt och på ett säkert sätt. Vi söker dig som är social, positiv och lösningsorienterad. Du behöver förmågan att kunna hantera stress på ett bra sätt, då rollen är utsatt med många parallella uppgifter samtidigt. Vi söker dig som har avslutad gymnasieutbildning, erfarenhet från kundservice via telefon och mail samt goda kunskaper i Officepaketet och framför allt god datorvana.
Om tjänsten
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att:
Registrering av inkommande prover i vårt LIMSsystem, LabMaster
Besvara inkommande mail och telefonsamtal
Sköta in- och utleveranser
Orderhantering i vårt affärssystem, VISMA
Fakturering i VISMA
Arbetstiderna är måndag – fredag, 08:00 – 17:00.
Egenskaper:
För att trivas med arbetsuppgifterna bör du vara flexibel, kvalitetsmedveten och resultatinriktad samt ha förmåga att driva arbetet självständigt, strukturerat och effektivt. Du ska ha lätt för att lära dig nya uppgifter och vilja arbeta med ständiga förbättringar. Du bör även ha en hög servicekänsla och lätt för att kommunicera både med interna och externa kunder.
Goda kunskaper i engelska och svenska i både tal och skrift är ett krav.
ALS Erbjuder:
Vi erbjuder en spännande miljö med omväxlande arbetsuppgifter i en grupp med mycket gott samarbete. Vi erbjuder även möjlighet att påverka och utvecklas i ett internationellt företag med fokus på goda värderingar, ansvarstagande och viljan att lyckas.
Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning.
Ansökan
Din ansökan vill vi ha senast den 25 mars 2022 till personal.lu@alsglobal.com
Vi önskar tillsätta tjänsten så fort som möjligt och kommer att hålla intervjuer löpande under ansökningstiden. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är avslutad.
Ange referens Kundtjänst Sollentuna i din ansökan.
För närmare upplysningar angående tjänsten kontakta:
Mattias Wilhelmsson, Site Manager
08-29 79 00 mattias.wilhelmsson@alsglobal.com