OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till en arbetsplats där du är mitt i livet och samhället. Och gör skillnad varje dag. På riktigt.
Ansök senast 20 juni 2016.
Arbetsuppgifter
Inom Kundtjänst på Röntgenkliniken ställs du som medarbetare inför flera olika utmaningar då du roterar mellan flera olika arbetsuppgifter. Arbetet kräver att du är bekväm i att vara den första medarbetaren som patienterna möter i reception. Du ska samtidigt kunna hantera avancerad administration och tidsbokning. I det dagliga arbetet måste du ha förståelse för olika undersökningars komplexitet och på olika sätt kunna förmedla det till patienter och remittenter. Det är ett omväxlande arbete som kräver eftertänksamhet och flexibilitet. Arbetet innebär förutom receptionsarbete och bokning av röntgenundersökningar, telefonrådgivning, bildhantering.
Arbetsplatsen
Röntgenkliniken Västmanland är en länsövergripande verksamhet och utför akuta samt planerade röntgenundersökningar. Hela kliniken är digitaliserad och hanterar sedvanliga röntgenundersökningar inom uro-gastro, skelett, datortomografi, ultraljud, intervention och MR. På kliniken arbetar 160 engagerade medarbetare som utför ett kvalitativt och professionellt arbete. Vi är en viktig del i vårdkedjan och arbetar för att patienterna får de allra bästa förutsättningarna för en god och säker vård.
Vi hanterar ca 120000 patientbesök per år vilket ställer höga krav på våra processer, vi måste ständigt arbeta med att optimera vårt patientflöde för snabbare och säkrare hantering. För att följa den snabba tekniska utvecklingen inom röntgen måste vi ständigt hålla oss uppdaterade och omsätta nya kunskaperna i praktiskt arbete. Vi söker nu en medarbetare till vår Kundtjänst med placering i Västerås.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad undersköterska med flera års arbetserfarenhet. Du är en serviceinriktad person med god organisatorisk förmågasom skriver och talar svenska mycket bra. Du arbetar väl i team, är flexibel, lösningsfokuserad och ansvarstagande samt ser positivt på att bidra till verksamhetens utvecklingsarbete.
Kvalitet är något vi värdesätter högt, därför behöver du vara noggrann och det är viktigt för dig att arbetet blir väl genomfört. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta inom landstinget med bokning, handläggning av remisser och att möta människor i olika situationer är det meriterande. Att du har goda datakunskaper ser vi som självklart då hela vår verksamhet är digitaliserad.
Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper och att du passar in i vårt kundtjänstteam.
Anställningsvillkor
Heltid, tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning.
Tillträde enligt överenskommelse efter sommaren.
Välkommen med din ansökan senast 20 juni 2016.
Urvalsarbete och intervjuer kan ske löpande under ansökningstiden varför vi ber dig att skicka din ansökan snarast möjligt.
Skicka inga betygshandlingar i din ansökan, dessa får du ta med vid en eventuell intervju.
Landstinget Västmanland eftersträvar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund för att möta framtidens behov.
Vi tackar nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster.
Landstinget Västmanland är en av länets största arbetsgivare med ca 6 500 anställda. Landstingets huvuduppgift är att bidra till ett gott liv för västmanlänningar. Det gör vi genom att arbeta med hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kultur, näringslivsfrågor, kollektivtrafik och miljö. Västmanland har ett centralt läge i Mälardalen. Här finns bra boende, service och kommunikationer samt goda förutsättningar för en rik framtid.
Kontaktpersoner på detta företaget
LenaEklund, Enhetschef Onkologimottagningen
021-174095
CeciliaColmet, Avdelningschef
021-17 57 75
BennyViklund, Vårdförbundet-Vårdavdelningen
021-17 32 20
EvaEricson, Vårdförbundet-Strålbehandlingen
021-175220
BjörnGustafsson, Verksamhetschef
0221-264 45
PhillipEskridge fr 17 juli, Resultatområdeschef
021-17 59 93
AgnetaJohansson, Enhetschef
021-17 56 70
Maria Linder, Förvaltningschef
021-17 65 73
JakobKlasander, Fackligt repr. Vision
021-17 69 51
RobertOlsson, Enhetschef
070-223 14 42