OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt Service Center i Västerås är ett av fem i Region Mitt och fungerar som stödfunktion för våra åkare, chaufförer och samarbetspartners.
Personen som vi söker till vårt Service Center har det övergripande ansvaret för de frågor som rör anslutna åkerier och chaufförer. Du kommer även att vara spindeln i nätet när det gäller kontakten gentemot våra samarbetspartners.
För att trivas i rollen som servicecentermedarbetare hos oss på Cabonline så behöver du vara en strukturerad lagspelare. Du tar ansvar för de uppgifter och ärenden som du blir tilldelad och brinner för att ge den absolut bästa servicen till våra hyresgäster.
Om tjänsten
Service Centret har ett övergripande ansvar att kvalitetssäkra alla processer i våra relationer. Ansvaret innebär att säkerställa att anslutna åkerier och chaufförer följer det som avtalats, följer lagar och regler och att Cabonlines policys och riktlinjer efterlevs.
Service Centret ska säkerställa att alla åkerier och förare som representerar Cabonline är väl införstådda med verksamhetens mål, har kunskap, befogenheter, motivation och kompetens att följa dem utifrån sin enskilda position.
Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:
Anslutna åkerier samt chaufförer:
Hantering av transportörsavtal
Införsäljning nya åkare
Försäljning/beställning av verksamhetsmaterial och inventering av varulager
Förbererda underlag för avräkning samt fakturering
Skatteprevision
Drivmedelsrapportering samt inrapportering av övrig statistik till t ex SCB
Registervård av transportörsavtal, uppdatering och registrering/inaktivering av åkerier i olika system.
Samverka med utbildningsansvarig kring förar- och åkareutbildningar samt fordonskontroller
Samverka med produktionsansvarig BC kring administration – registervård av fordonsflotta m.m.
Dagligt bevakning av Servicedesken samt telefon och E-post.
Support i teknikfrågor kring taxamatersystemet och betalterminal.
Trafikfrågor
Kontaktperson för avtalsparter, t ex Region Västmanland, i trafikfrågor
Övergripande administrativa frågor
Inkommande och utgående post enligt rutin
Administration av telefonabonnemang
Gemensamt ansvar för hantering av post i funktionsbrevlådor
Din bakgrund
Vi ser gärna att du har:
Arbetslivserfarenhet från servicebranschen
Datorvana.
Kommunicerar obehindrat i svenska och engelska.
Erfarenhet från taxibranschen
Vi ser gärna att du är flerspråkig
Övrigt
Anställningen är tidsbegränsad och på heltid.
Välkommen med att maila in din ansökan till claudia.fuentes@cabonline.com innehållande CV samt personligt brev senast den 30 maj.