OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Loxodonta grundades 1985. Vår vision är att vara det naturliga valet av IT-partner. Vi har idag en bra blandning av mindre och medelstora företag där vi verkar som en extern IT-avdelning. Vi är en växande tjänsteleverantör som erbjuder allt från komplicerade lösningar inom infrastruktur, såsom uppbyggnad av hela nätverk, serverlösningar, telefoni, print och dokumenthantering samt molntjänster, till övertagande av det totala IT-ansvaret. För oss är vår värdegrund K U L en viktig del i vårt dagliga jobb.
Kvalitet - utveckling - långsiktighet
Om rollen
Som medarbetare i vår service desk ingår du i ett team av sex, lösningsorienterade och hjälpsamma kollegor. Rollen innebär att vara kundens primära kontakt för alla typer av IT-frågor och därmed Loxodontas ansikte utåt. Det yttersta målet är att alltid ha en ypperligt nöjd kund genom att på ett professionellt och kundvänligt sätt, identifiera och lösa kundernas problem i deras IT-miljö med alltid fokus på kunden. I Service Desken finns tre roller Firstline, Tjänst och Secondline.
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna består bland annat av incidenthantering, grundinstallationer, installera och ställa ut hårdvara, eventhantering, logga och tilldela ärenden. Genom att hantera och ansvara för löpande ärenden primärt via mail, telefon, chatt och på plats hos kund, har du till uppgift att leverera professionell drift och support till våra kunder. Det kan även förekomma felsökning och montering av konferensutrustning hos kund.
I arbetsuppgifterna ingår också att administrera, förvalta och dokumentera kundens IT-miljö. En viktig del är att ge stöd och vara rådgivande till kundens utveckling.
För att passa in i rollen
För att passa in i rollen och trivas hos oss ser vi att du som person är positiv, målmedveten, prestigelös och att du är en engagerad lagspelare som visar stort ansvarstagande och noggrannhet. Du finner glädje i att ge råd och stöd och därmed kan bidra till kundernas utveckling. Att du brinner för service och "det lilla extra" och att du alltid har kunden i fokus är ett måste.
Vårt erbjudande
Vi vill att våra medarbetare ska utvecklas, må bra och trivas hos oss och erbjuder därför bland annat stora utvecklingsmöjligheter och generösa förmåner i form av utbildningar, certifikat, friskvårdspeng, kickoffer och gruppträffar.
Dina kvalifikationer
För att bli framgångsrik i din befattning bör du:
- Ha utbildning relevant för tjänsten
- Ha grundläggande kunskap gällande server, nätverk, klient, IT-säkerhet, molnlösningar
- Ha god förmåga att ge service och bygga relationer
- Ha god problemlösningsförmåga
- Ha god analytisk förmåga och vara kvalitetsmedveten
- Ha erfarenhet att arbeta i projekt
- God svenska och engelska i både tal och skrift
B-körkort är ett krav.
Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid
Placeringsort: Ludvika
Tillträde: Enligt överenskommelse
Din ansökan
Sista ansökningsdatum 31/7 2022.
Vi arbetar med löpande urvalsprocess vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Så tveka inte, skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på länken nedan! Frågor om tjänsten besvaras av vår Service Desk Manager, Peter Almlöf, 0240-40 63 08 eller läs mer på www.loxodonta.se (http://www.loxodonta.se/)