Medarbetare till Service Desk med inriktning IT-support

Medarbetare till Service Desk med inriktning IT-support

Arbetsbeskrivning

Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.

Regionledningsförvaltningen har i uppdrag att stödja kärnverksamheternas processer inom olika kompetensområden. Förvaltningen ger också stöd och kvalitativa underlag till regiondirektören och politikerna.

Område IT, MT och digitalisering har i uppdrag att utveckla och förvalta övergripande och gemensamma processer för området ansvarar också för tjänster inom IT, Medicinteknik (MT) och telefoni. Området samordnar regionens digitaliseringsarbete. Service desk är en del av IT Användarstöd och ger IT-support till Regionens medarbetare. Vår uppgift är ge en snabb, riktig och professionell service och hjälpa Regionens alla verksamheter med rätt IT-support.

Vi behöver stärka upp med fler kollegor i Service Desk med placering i Örnsköldsvik eller Sollefteå. Tjänsten avser tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

ROLLEN SOM MEDARBETARE I SERVICE DESK

Har du erfarenhet av att jobba i en kundservice eller med support och vill fortsätta utvecklas inom IT-support så är det här en bra chans att prova hur det är att jobba hos oss. Som medarbetare i Service Desk kommer du att tillsammans med övriga kollegor ta emot, handlägga och felsöka ärenden inom ditt kompetensområde som kommit in via telefon eller självserviceportalen. Tjänsten passar dig som har erfarenhet av kundservice/användarstöd och har ett stort intresse för IT och att göra ditt bästa för att supporta användare.

I rollen är du användarens första kontakt och i arbetet ger du support via telefon, mail och fjärrstyrning. Du ger support på bland annat klienter, applikationer och nätverk. Du hanterar konto- och behörighetsadministration, hantering av kommunikationsproblem, telefoni och mobiltelefoni. En del administrativa uppgifter ingår också.

Genom ditt bemötande skapar du en känsla av trygghet och genom ditt agerande säkerställer du att användaren får rätt service utifrån dennes behov. Eftersom ditt huvuduppdrag är att hjälpa och stötta användare så är det viktigt att du trivs med att ge service via telefon.

Du som söker har som lägst gymnasieutbildning och erfarenhet från arbete inom kundservice. Det är meriterande om du har erfarenhet av IT-support från tidigare anställning. Kompetens inom Hälsa- och sjukvård i kombination med ett stort intresse för IT där du på annat sätt skaffat dig kompetens inom nedanstående områden är också relevant bakgrund.

Kompetensområden:
- Microsoft Windows 10
- Office 365
- Active Directory
- Mobila enheter

Vi arbetar i processer enligt ITILs ramverk och ITIL certifiering är därför meriterande.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi ser att du är en serviceinriktad, pedagogisk problemlösare med förmåga att anpassa din kommunikation till mottagaren. Du har förmåga att se till helheten och det större perspektivet och har uppnått personlig mognad.

Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid.

Välkommen in med din ansökan!

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Västernorrland
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 april 2022
  • Ansök senast: 24 april 2022

Liknande jobb


27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024