Medarbetare till Servicecenter och Telefonväxel med kommunikationsansvar

Medarbetare till Servicecenter och Telefonväxel med kommunikationsansvar

Arbetsbeskrivning

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 53 300 studenter och 6 500 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.

Vid fastighets- och serviceenheten arbetar ca 300 personer som tillsammans erbjuder expertstöd och levererar service och tjänster till hela universitetet. För närvarande pågår ett utvecklingsarbete i syfte att förbättra enhetens processer och gå mot en processorienterad organisation.

Servicecenters och Telefonväxelns uppdrag är att ge service och stöd till studenter, personal och allmänhet. Vi finns på strategiska platser inom universitetsområdet. Vi erbjuder en arbetsplats med varierande arbetsuppgifter med goda möjligheter till kompetensutveckling.

Servicecenter och Telefonväxel vid Göteborgs Universitet söker nu en serviceinriktad, engagerad och nyfiken receptionist som blir universitetets ansikte utåt.

Arbetsuppgifter
I Servicecenter ger vi service och support till studenter, personal och allmänhet. I praktiken innebär det en mängd olika arbetsuppgifter i form av information, service, försäljning och support. Vi arbetar i flera olika kanaler, besök vid disk, telefon, webb och e-mail. En vanlig dag kan innehålla allt ifrån att producera och lämna ut ett nytt GU-kort till en student till att besvara e-mail från en person i Pakistan som är intresserad av att studera vid Göteborgs universitet. I den centrala telefonväxeln besvaras och vidarekopplas samtal till hela universitetet. Här säkerställer vi också att samtliga personer står registrerade med rätt telefonnummer i katalogen, så att alla kan nå varandra. Tillsammans får vi vardagen att fungera för universitetets studenter och anställda. Tjänsten innebär i första hand arbete i Servicecenter, samt vid behov även i telefonväxeln.

I ditt ansvarsområde ingår också kommunikationsinsatser för Servicecenter och Telefonväxel, vilket bl a innebär att uppdatera webbsidor, skapa posters och skyltar samt formulera informationstexter. I dina arbetsuppgifter ingår även att i olika forum informera om Servicecenters tjänster inför större grupper. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:


• gymnasial utbildning
• utbildning inom kommunikationsområdet/motsvarande område, eller har motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• minst två års erfarenhet av arbete i reception, butik, informationsdisk eller motsvarande
• goda kunskaper om utbildningssystemet i Sverige samt om studierelaterade frågor
• mycket god förmåga att uttrycka dig tydligt och sakligt på svenska och engelska, i såväl tal som skrift
• god administrativ kompetens

Det krävs även att du:


• har ett genuint intresse för service och förmågan att få kunden att känna sig viktig
• har förmåga att behålla lugnet även under arbetstoppar med högre belastning
• är lösningsorienterad, känner inte behov att veta allt utan är trygg i att problem är till för att lösas
• är flexibel, kan snabbt ställa om mellan fysiska platser och olika kommunikationskanaler
• är bekväm med att tala inför större folksamlingar

Det är meriterande med högskoleutbildning samt erfarenhet av studieadministrativa system så som Ladok, Zoom, TimeEdit eller Canvas, eller andra system som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga. Vidare är kunskap i och erfarenhet av InfoGlue, Drupal, Adobepaketet samt klarspråk, målgruppsanpassning och att skriva texter för webb meriterande.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Anställning
Anställningen är tidsbegränsad under 18 månader, 100%, med organisatorisk placering vid utvecklingsstaben inom Fastighets- och serviceenheten. Din titel vid universitetet kommer att vara receptionist. Tillträde snarast efter överenskommelse.

Kontaktuppgifter för anställningen
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta Frida Söderström tfn 031-786 2660, mail: frida.soderstrom@gu.se

Fackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande

Ansökan
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

Ansökan ska vara inkommen senast: 2021-12-10

 

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

 


Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs universitet
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 november 2021
  • Ansök senast: 10 december 2021

Postadress

Universitetsplatsen 1
Göteborg, 40530

Liknande jobb


4 oktober 2024

4 oktober 2024