Medarbetare till servicedesk

Arbetsbeskrivning

IT-avdelningen söker en medarbetare för att förstärka supportorganisationen IT-avdelningen söker en medarbetare till vår Servicedesk.IT-avdelningen består idag av 26 personer.Du kommer att ingå i gruppen supporttekniker på tre personer och en arbetsledare.Arbetsuppgifter Du kommer som medarbetare i gruppen att arbeta med att ta emot, logga och lösa ärenden för våra kunder som är alla anställda i Täby Kommun.Vårt mål är att 80 % av alla ärenden löses i Servicedesk.Kommunen använder ett ärendehanteringssystem, Easit, där alla ärenden registreras och behandlas.Arbetet består av, direkt kundkontakt via telefon, Front Office, och en Back Office där man löser mer tidskrävande problem, sköter viss administration, har kontakt med övriga medarbetare på IT-avdelningen och kompetensutvecklar sig.Personliga egenskaper Du är serviceinriktad Du är målinriktad och kan arbeta självständigt Du är stresstålig Du har social kompetens Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och har dokumentationsförmåga.Du är även en lagspelare.Prestigelös och med samarbetsförmåga.Du är strukturerad, noggrann och följer alltid upp och avslutar uppgifter.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Täby Kommun
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 6 februari 2008
  • Ansök senast: 15 februari 2008

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010