Medarbetare till Servicedesk på PostNord Strålfors, Nordic IT!

Medarbetare till Servicedesk på PostNord Strålfors, Nordic IT!

Arbetsbeskrivning

Attraheras du av att få arbeta i en dynamisk och snabbt föränderlig miljö i ett av nordens ledande företag inom digital kommunikation? Har du ett brinnande intresse för vad den digitala transformationen skapar? Då ska du söka till PostNord Strålfors Nordic IT.

Vi söker nu en ny servicedesk medarbetare till Nordic IT. Vårt dagliga arbete handlar till stor del om att arbeta tätt tillsammans med vår verksamhet och dess användare. 

Vi vänder oss till Dig som har/är (Kvalifikationer och erfarenhet)

Vi söker dig som är strukturerad och driven. Du är noggrann, flexibel och resultatinriktad med tydligt fokus på förbättring och utveckling.

Service ligger alltid dig varmt om hjärtat och är en av dina främsta egenskaper. Du brinner för att skapa goda kundupplevelser och har en fallenhet för att utveckla ett kvalitativt, professionellt bemötande. Genom dina tidigare erfarenheter har du en god affärsförståelse och en bred IT-kompetens.

Vi söker dig som har följande erfarenheter och kompetenser:

- Minst ett års erfarenhet av IT service
- Grundläggande IT kunskaper, främst inom Microsoft Windows
- Kunskaper om Office365
- Kunskaper om Active Directory
- Vana att arbeta med ärenden i ett ITSM verktyg
- Vana att fjärrstyra datorer
- Förmåga att dokumentera
- Vana att jobba enligt ITIL
- Vana av att erbjuda service över telefon
- Grundläggande kunskaper inom Azure är ett plus



Som person är Du

Du som person är ansvarstagande och strukturerad. Du är proaktiv, serviceinriktad och problemlösare. Du har inga problem att arbeta både självständigt och i team. I den här rollen är det även viktigt att vara lyhörd och har en förmåga att under stress finna rationella och smidiga problemlösningar. Förändringar är inget som skrämmer dig och du har lätt för att göra snabba växlingar i arbetstempot.

Vi erbjuder dig 

En kreativ miljö med erfarna kollegor. Du kommer att ställas inför tekniska utmaningar som är både stimulerande och lärorika.

Strålfors arbetar för människors lika värde och ser gärna en mångfald av sökanden.

Anställningsform

Tillsvidareanställning på heltid.


Din placeringsort

Malmö/Ljungby

Du är välkommen med din ansökan senast 15 oktober, intervjuer kommer att ske löpande inom denna tid så vänta inte med att ta kontakt med oss.

Mathias Eklöf, Service Desk Manager, Mail: mathias.eklof@stralfors.se, Telefon: 0766-954799

PostNord Stralfors utvecklar och erbjuder kommunikationslösningar som ger företag med många kunder och leverantörer helt nya möjligheter till mer personliga och starkare kundrelationer. Vi erbjuder en digital plattform som möjliggör sömlös kommunikation oberoende av vilken kanal mottagaren efterfrågar. Fokus för arbetet är att skapa en positiv upplevelse för våra kunders konsumenter.

PostNord Strålfors ingår i PostNord-koncernen, den ledande kommunikations- och logistikkoncernen i Norden. PostNord Strålfors har verksamhet i fyra länder och har cirka 700 anställda och en omsättning på drygt 2 miljarder (2020).

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PostNord Strålfors Sverige
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 oktober 2021
  • Ansök senast: 15 oktober 2021

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024