Medarbetare till servicedesk sökes

Arbetsbeskrivning

Är Du en IT-intresserad person som gillar kundkontakt?Fujitsu Simens söker medarbetare till bolagets servicedesk Fujitsu Siemens Computers är Europas ledande leverantör av IT-infrastruktur med en strategisk fokus på nästa generation produkter, tjänster och lösningar för mobilitet och dynamiska datacenter.Med ett mycket brett utbud av produkter och tjänster, sträcker sig våra erbjudanden från bärbara och stationära datorer till IT-infrastrukturlösningar för stora verksamheter.Fujitsu Siemens Computers finns representerat på alla viktiga marknader i Europa, Mellanöstern och Afrika och företagets tjänstedel täcker runt 170 länder över hela världen.Företaget är en pionjär när det gäller att tillhandahålla miljöanpassad teknologi och tillverkningsprocesser, från början till slut av produkternas livscykel, och möter de stränga internationella kraven vad gäller företagets sociala ansvar.Du kommer att arbeta i fina och ljusa lokaler i Kista Science Tower. Arbetsbeskrivning: Du kommer att ingå i ett service- och kundtjänstteam där din främsta uppgift kommer vara att ta emot samtal och hjälpa några av bolagets största kunder med lättare IT- problem.Du kommer att hjälpa handhavare på banker bland annat.Om Du inte lyckats lösa problemet ligger det i ditt ansvar att skicka vidare informationen/ärendet till en av Fujitsus tekniker som i sin tur ska åka ut på plats och lösa problemet. Arbetets omfattning: Tjänsten startar omgående och pågår minst i 6 månader.Du kommer att jobba som konsult via Brainpeople. Arbetstider: Heltid, servicedesken är öppen mellan 07:00-19:00 vilken innebär att Du kommer att arbeta efter rullande schema. Kompetenskrav: Det är ett krav att Du har ett tekniskt intresse och gillar att arbete med service.Har Du tidigare arbetat i en helpdesk och har erfarenhet av automater är det mycket meriterande.Har du även kunskaper om server/storage samt är van vid att jobba med telefonen som huvudverktyg kan du vara den rätte!Har du även erfarenhet av att arbeta i ett ärendehanteringssystem ses det som meriterande. Personliga egenskaper: Du gillar att ha kundkontakt och är ansvarstagande, flexibel, stresstålig och har en utpräglad förmåga att bygga goda relationer.Vidare vill vi att du drivs av att ge professionell och personlig service.Du är ordningssam och är mån om att göra ett bra arbete. Intresserad?Skicka in din ansökan genom att klicka på länken alternativt knappen nedan. Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, försäljning, service och administration.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Brainpeople
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 14 juli 2009
  • Ansök senast: 31 juli 2009

Besöksadress

Industrigatan 4A
None

Postadress

None
STOCKHOLM, 11246

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010