OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gör skillnad. Varje dag.
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vi främjar det regionala näringslivet, kulturen och samarbeten med andra regioner, i och utanför Sverige. Region Skånes högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
Skånetrafiken har ansvaret för kollektivtrafiken i Skåne och har drygt 250 000 dagliga kunder. Antalet anställda är cirka 330, huvudkontoret finns i Hässleholm, men vi har även verksamhet i Malmö, Lund, Helsingborg och Kristianstad. Vi arbetar i en visions- och värderingsstyrd organisation med målet ställt på fler och nöjdare kunder.
I framtidens Skåne rör man sig snabbt mellan platser och varje ort känns som en del av en större helhet där man bor, arbetar, studerar eller upplever saker som om hela Skåne vore en enda sammanhållen storstad. Stad och natur ligger grannar och gör det lätt att finna såväl storstadspuls som vilopuls. Kollektivtrafiken är det sammanhållande kittet och står för en naturlig livsstil, det självklara sättet att resa. Inte bara tar man sig snabbt över stora avstånd, utan resorna känns alltid nära tillhands och tiden man tillbringar i kollektivtrafiken gör vardagen enklare och roligare.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker kundtjänstmedarbetare till vår Kundtjänst Serviceresor i Malmö. Med serviceresor avses färdtjänst och sjukresor. Kundtjänst serviceresor består av 7 medarbetare men på hela kundtjänstenheten jobbar cirka 45 medarbetare. Enheten har ett tätt samarbete med handläggarna inom färdtjänst och sjukresor.
Dina arbetsuppgifter som kundtjänstmedarbetare med fokus Serviceresor kommer att bestå i att ge kunden information om serviceresors och färdtjänsts olika utbud och tjänster. Ge support kring utförda tjänster till våra kunder via telefon, mail samt via ärende i vårt ärendehanteringssystem. Du kommer även att arbeta med hantering och utredning av kundärenden. Du förväntas också att delta i olika projekt kopplat till serviceresor inom Skånetrafiken samt handleda och utbilda ny personal.
KVALIFIKATIONER
Du som söker har en grundutbildning på gymnasienivå och goda kunskaper i engelska. Ytterligare språkkunskaper är meriterande. Du måste ha god vana vid att arbeta med datorn som är vårt huvudsakliga arbetsredskap. Tidigare arbete inom kundtjänst eller kundservice är ett krav. Erfarenhet från service inom färdtjänst och sjukresor är meriterande.
Vi söker dig som brinner för kundservice, har en hög servicekänsla och har lätt för att kommunicera med människor i såväl tal som skrift. Du ska ha en god samarbetsförmåga men även kunna arbeta självständigt och ta egna initiativ när så krävs. Du ska vara öppen och beredd på att, tillsammans med chef och kollegor, förändra och utveckla ditt och gruppens arbetssätt.
Du ska kunna leva och vara en god ambassadör för våra värderingar: välkomnande, engagerad, drivande.
ÖVRIGT
På Region Skånes hemsida under Lediga jobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig. Här finner du också förutom annonstitel, förvaltning eller bolag, hur många som har sökt tjänsten.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Holmgren, Affärsområdeschef Buss Norra
0451- 28 85 97
Jan-Åke Bergmark, Affärsområdeschef Buss Södra
0451-29 89 31
Leif Olsson, SACO
0451-28 86 12
Camilla Thorstensson, Vision
0451-28 85 19
Gabriella Eliasson
0451-28 86 49
Richard Jerneborg, Vision
0451-28 86 43
Sara Kroon, Enhetschef Ekonomi
0451-28 85 29
Tommy Persson, Chef Administration/Ekonomi
0451-28 85 20
Richard Jerneborg, Vision
0451-28 86 43
Patrick Lindqvist, IT-Chef Skånetrafiken
0451-28 84 00