Medarbetare till Skånetrafikens kundtjänst i Malmö

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vi främjar det regionala näringslivet, kulturen och samarbeten med andra regioner, i och utanför Sverige. Region Skånes högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.

Skånetrafiken har ansvaret för kollektivtrafiken i Skåne och har drygt 250 000 dagliga kunder. Antalet anställda är cirka 330, huvudkontoret finns i Hässleholm, men vi har även verksamhet i Malmö, Lund, Helsingborg och Kristianstad. Vi arbetar i en visions- och värderingsstyrd organisation med målet ställt på fler och nöjdare kunder.



ARBETSUPPGIFTER
Vi söker kundtjänstmedarbetare på timanställning placerade vid vår kundtjänst i Malmö. På Skånetrafikens kundtjänst hanterar vi cirka 30 000 kontakter per månad. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att besvara Skånetrafikens kunder via telefon, chatt, facebook och twitter men även att informera och guida våra kunder om Skånetrafikens tjänster, produkter, priser och resevillkor .

Arbetsplatsen finns på Dockplats 26 i Västra Hamnen.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som brinner för kundservice, älskar kollektivtrafik och har förmågan att vända en missnöjd kund till en lojal kund!Du bör kunna kommunicera väl i både skrift och tal samt ha god kännedom om vad de olika kundkanalerna kräver av dig. Vi ser helst att du arbetat med service på callcenter eller annan kundtjänst tidigare, gärna inom kollektivtrafik och genom sociala medier.

Vi kräver grundutbildning på gymnasienivå som lägst. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i engelska, ytterligare språkkunskaper är meriterande. Våra medarbetare har en genuin vilja och drivkraft att arbeta med kundservice och ge våra kunder service i världsklass varje dag. Du ska ha en god samarbetsförmåga men också kunna arbeta självständigt och ta eget initiativ när situationen kräver det.


ÖVRIGT
På Region Skånes hemsida under Lediga jobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig. Här finner du också förutom annonstitel, förvaltning eller bolag, hur många som har sökt tjänsten.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Holmgren, Affärsområdeschef Buss Norra
0451- 28 85 97
Jan-Åke Bergmark, Affärsområdeschef Buss Södra
0451-29 89 31
Leif Olsson, SACO
0451-28 86 12
Camilla Thorstensson, Vision
0451-28 85 19
Gabriella Eliasson
0451-28 86 49
Richard Jerneborg, Vision
0451-28 86 43
Sara Kroon, Enhetschef Ekonomi
0451-28 85 29
Tommy Persson, Chef Administration/Ekonomi
0451-28 85 20
Richard Jerneborg, Vision
0451-28 86 43
Patrick Lindqvist, IT-Chef Skånetrafiken
0451-28 84 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Skåne, Skånetrafiken
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Timlön
  • Timavlönad. 75-100% Tillsvidareanställning, tillträde: Våra öppettider är vardagar kl. 6:00–22:00 och helger kl. 8:00–22:00 alla årets dagar. Arbetstid 38.25 h/vecka, helgarbete 2 av 5 helger. Timanställning erbjuds med tillträde snarast.
  • Publicerat: 20 mars 2015

Besöksadress

Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
None

Postadress

Andra Avenyen 7
Hässleholm, 28183

Liknande jobb


Extrajobb på Kundservice

Extrajobb på Kundservice

22 november 2024

Kundservicemedarbetare

Kundservicemedarbetare

22 november 2024

22 november 2024