OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skolinspektionen arbetar för en skola där alla barn, elever och vuxenstuderande oavsett kön får en god kvalitet i sin utbildning, en likvärdig utbildning och kunskaper i en stimulerande och trygg miljö. Vi arbetar för en skola där alla barn, elever och vuxenstuderande ska ges möjlighet att utvecklas så långt som möjligt utifrån sina förutsättningar. Myndigheten är lokaliserad på fem orter.
Skolinspektionen söker nu en serviceinriktad medarbetare till receptionen på vårt huvudkontor i Stockholm. I receptionen är du den som våra externa besökare först möter när de besöker vårt kontor eller ringer till myndigheten. Receptionen utgör det fasta navet för intern service. Tillsammans med din kollega ansvarar du för att göra beställningar av luncher och/eller fika och hjälper till att duka fram när det behövs. Ni ansvarar för att de externa ytorna och konferensrummen intill receptionen är representativa. I arbetet ingår även att göra vissa inköp och beställningar, ta emot leveranser, utlämnande och mottagande av IT-utrustning, posthantering och i övrigt vara behjälplig.
Tjänsten är placerad inom enheten för ekonomi och verksamhetsstyrning som består av 13 medarbetare. Din närmaste chef är ekonomichefen. Enhetens ansvarsområden omfattar ekonomi, verksamhetsplanering och verksamhetsuppföljning, upphandling, lokalfrågor samt internservice.
Enheten ingår i avdelningen för verksamhetsstöd och juridik vars ansvarsområden utöver enhetens omfattar HR, arkiv och registratur, IT, juridik och säkerhet. På avdelningen finns även kansliet för Skolväsendets överklagandenämnd.
Placering är på huvudkontoret i Stockholm.
Arbetsuppgifter
• Bemanna receptionen och telefonväxeln under våra öppettider.
• Administrera myndighetens telefoni, växel och abonnemang.
• Göra inköp och beställningar till kontoret i Stockholm.
• Hjälpa till med att duka fram luncher och/eller kaffe vid externa besök eller andra event.
• Mottagning av post och leveranser.
• Hantering av IT utrustning mm för nyanställda och för de som slutar.
• Ta emot och hantera vissa felanmälningar.
• Se till att de externa ytorna inklusive mötesrum runt receptionen är representativa.
• Ev andra arbetsuppgifter inom enhetens område.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Minst 2-3 års aktuell erfarenhet av heltidsarbete i reception.
• Erfarenhet av telefonväxel.
• Tidigare arbete inom serviceyrken.
• God datavana.
• Flytande kunskaper av svenska i både tal och skrift.
Meriterande:
• Arbetslivserfarenhet från Skolinspektionen.
• Arbetslivserfarenhet från annan statlig myndighet.
• Erfarenhet av att arbeta med Telia Touchpoint Plus samt Telias businessportal.
Tjänsten ställer höga krav på förmåga att ge ett professionellt bemötande och hög service. Du ska vara lugn och trygg och kunna hantera stressade och oväntade situationer och trivs med en rörlig och händelserik vardag där du agerar som problemlösare. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Provanställning om 6 månader tillämpas. Omfattningen är heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
Ansökan
Klicka på ansök nedan, bifoga personligt brev och cv. Välkommen med din ansökan senast den 24 april 2023. Ansökan har dnr SI 2023:350.
Frågor
Om du har frågor om rollen är du välkommen att kontakta Mary Cairns eller Kristin Annerstedt via växeln 08-586 080 00.
Fackliga företrädare
Birger Österberg (Saco-S), Samuel Sjöberg (OFR/s), båda nås via växeln 08-586 080 00.
Skolinspektionen har tagit ställning till rekryteringskanaler och önskar inte kontakt med mediesäljare gällande förslag till rekryteringslösningar.