OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För snart 200 år sedan öppnade det som idag är Sveriges äldsta, och enda helt självständiga sparbank, Sparbanken Syd, i Ystads rådhus. Som äkta sparbank har vi inga aktieägare som kräver vinstmaximering och utdelningar. Även om mycket har förändrats i samhället sedan dess är vårt syfte detsamma än idag, nämligen att använda vår vinst till att utveckla tjänster som skapar värde för våra kunder och att förverkliga goda idéer som bidrar till tillväxten i vårt samhälle. Därför vågar vi påstå att vi har Sveriges mest hållbara bankidé.
Sparbanken Syd är ett lokalt alternativ till storbankerna och vi tror att det är i den personliga relationen man skapar nöjda och lojala kunder.
Vi jobbar med värderingar som engagemang, förtroende och kundfokus och vår företagskultur genomsyras av samarbete, goda relationer och korta beslutsvägar där du kommer få en viktig roll i bankens fortsatta tillväxt.
Vad erbjuder vi?
Kundcenter är idag en enhet som har sin utgångspunkt från bankens huvudkontor i Ystad. Som medarbetare på vårt Kundcenter möter du bankens kunder digitalt; främst via telefon och mail. Du arbetar inom områdena spara, låna, betala samt teknisk support. I rollen kommer du att vara delaktig i en intressant förändringsresa där vi tar avdelningen till en högre nivå och tillmötesgår våra kunders framtida förväntningar.
Vad blir ditt ansvar?
Huvudfokus är att kunden ska vara nöjd med sin kontakt hos oss och nyckeln dit tror vi är att fånga upp kundens behov av våra produkter och tjänster. Att arbeta aktivt med merförsäljning och snabbt förstå kundens behov och förväntning på god service och bemötande är en självklarhet. För att uppnå detta ansvarar du, tillsammans med dina kollegor, för att:
- Hantera all inkommande telefoni, mail och chatt till banken, för både identifierad och oidentifierad kund
- Hantera och utföra service- och supportärenden till bankens kunder
- Hantera bankens telemarketingverksamhet
- Arbeta aktivt med merförsäljning genom att erbjuda alla kunder du samtalar med våra produkter och tjänster och boka in kunder med potential till bankens olika specialister och rådgivare
- Aktivt erbjuda privatkunder support genom onboarding, självbetjäningstjänster, vardagstjänster, kortkrediter, blancolån, månadssparande och pensionssparande
- Vara backup för hantering av lånelöfte då ordinarie personal är frånvarande
- Säkerställa att kunderna har och använder våra självbetjäningstjänster genom att informera, upplysa och vägleda
- Bistå föreningskunder och företagskunder genom att kunna svara på enklare frågor och slussa dem vidare i kontorsrörelsen
- Avlasta kontorsrörelsen genom att bibehålla inkommande ärenden i gruppen enligt mål
- Identifiera och boka in kunder med potential till bankens olika specialist- och rådgivarroller
- Ansvara för och hantera förekommande arbetsuppgifter, t ex aktieordrar från kunder och anmälningar till bankens alla kundaktiviteter
Vem är du?
Du är van vid att arbeta med kundservice, support och försäljning till privatpersoner och företag via telefon, mail, chatt samt andra digitala kanaler. Du ska gilla att arbeta aktivt med merförsäljning och snabbt förstå kundens behov och förväntning på god service och bemötande. För att lyckas behöver du ha kompetens inom såväl spara, låna som försäkringsområdet för privatpersoner. Inom företagssidan behövs en mer allmän kompetens om ett företags produkter, tjänster etc.
Som person är du säljinriktad, noggrann, ansvarstagande och har initiativförmåga. Det är viktigt att du är serviceinriktad och sätter kundens behov i fokus. I denna roll är SwedSec-licens för rådgivare samt bolån ett krav. Har du inte licenserna idag ges du möjlighet att läsa in dem när du tillträtt tjänsten. Du bör också ha goda kunskaper i Microsoft Office.
Då telefon och mail är våra viktigaste kanaler är det nödvändigt att du har god telefonröst och bra språkbehandling i tal och skrift.
Tjänsten är tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse.
Visst låter det spännande!
Vill du veta mer?
Har du frågor är du välkommen att ringa Tf. Kundcenterchef Malin Becker 0414-82 23 26 eller HR Camilla Stridh 0411-82 22 75. Kontaktperson för Finansförbundet är Richelle Cruz 0411-82 21 52.
Sparbanken Syd är Sveriges äldsta och enda helt självständiga sparbank. Istället för ägare har vi huvudmän utan utdelningskrav. Därför kan vi återinvestera vår vinst för att skapa värde för våra kunder, deras verksamhet och samhället i stort. Vårt syfte är att hjälpa kunder att förverkliga goda idéer så att vi tillsammans bidrar till en hållbar samhällsutveckling. Vi inspirerar och coachar människor till en god ekonomihälsa genom ett brett erbjudande av finansiella tjänster, som tillhandahålls av professionella och engagerade rådgivare. Vi är 160 medarbetare på åtta kontor. År 2021 var vår affärsvolym 41 miljarder SEK.
Besök gärna https://www.sparbankensyd.se för mer information