OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För snart 200 år sedan öppnade det som idag är Sveriges äldsta, och enda helt självständiga sparbank, Sparbanken Syd, i Ystads rådhus. Som äkta sparbank har vi inga aktieägare som kräver vinstmaximering och utdelningar. Även om mycket har förändrats i samhället sedan dess är vårt syfte detsamma än idag, nämligen att använda vår vinst till att utveckla tjänster som skapar värde för våra kunder och att förverkliga goda idéer som bidrar till tillväxten i vårt samhälle. Därför vågar vi påstå att vi har Sveriges mest hållbara bankidé.
Medarbetare till Sparbanken Syds Telefonbank
Sparbanken Syd är ett lokalt alternativ till storbankerna och vi tror att det är i den personliga relationen man skapar nöjda och lojala kunder.
Vi jobbar med kärnvärdena engagemang och resultatfokus och vår företagskultur genomsyras av samarbete, goda relationer och korta beslutsvägar där du kommer få en viktig roll i bankens fortsatta tillväxt.
Vad erbjuder vi?
Telefonbanken är idag en enhet med nio personer som har sin arbetsplats på bankens huvudkontor i Ystad. Som medarbetare på vår telefonbank möter du bankens kunder via telefon och mail. Du arbetar inom områdena spara, låna, betala samt teknisk support. I rollen som Kundtjänstrådgivare på Telefonbanken kommer du att vara delaktig i en intressant förändringsresa där vi tar avdelningen till en högre nivå och tillmötesgår våra kunders framtida förväntningar.
Vad blir ditt ansvar?
Huvudfokus är att kunden ska vara nöjd med sin kontakt hos oss och nyckeln dit tror vi är att fånga upp kundens behov av våra produkter och tjänster. Att arbeta aktivt med merförsäljning och snabbt förstå kundens behov och förväntning på god service och bemötande är en självklarhet. För att uppnå detta ansvarar du, tillsammans med dina kollegor, för att:
- Hantera all inkommande telefoni och mail/internetmeddelande till banken, för både identifierad och oidentifierad kund
- Hantera och utföra service-, försäljning- och supportärenden till bankens kunder
- Arbeta aktivt med merförsäljning genom att erbjuda alla kunder du samtalar med våra produkter och tjänster och boka in kunder med potential till bankens olika specialister och rådgivare
- Aktivt erbjuda privatkunder support genom onboarding, självbetjäningstjänster, vardagstjänster, kortkrediter, blancolån, månadssparande och pensionsparande samt svara på frågor inom områden som spara, låna och försäkra
- Säkerställa att kunderna har och använder våra självbetjäningstjänster genom att informera, upplysa och vägleda
- Bistå föreningskunder och företagskunder genom att kunna svara på frågor och slussa dem vidare i kontorsrörelsen vid behov
- Avlasta kontorsrörelsen genom att bibehålla och förädla inkommande ärenden i gruppen enligt uppsatta mål
- Identifiera och boka in kunder med potential till bankens olika specialist- och rådgivarroller
- Ansvara för och hantera förekommande arbetsuppgifter, t ex aktieordrar från kunder och anmälningar till bankens alla kundaktiviteter.
Vem är du?
Du är van vid att arbeta med kundservice, support och försäljning till privatpersoner och företag via telefon, mail, chat samt andra digitala kanaler. Du ska gilla att arbeta aktivt med merförsäljning och snabbt förstå kundens behov och förväntning på god service och bemötande. För att lyckas behöver du ha god kompetens inom såväl spara, låna som försäkringsområdet för privatpersoner. Inom företagssidan behövs en mer allmän kompetens om ett företags produkter, tjänster etc.
I första hand söker vi dig som har något eller några års bankerfarenhet. Som person är du säljinriktad, noggrann, ansvarstagande och har initiativförmåga. Det är viktigt att du är serviceinriktad och sätter kundens behov i fokus. I denna roll är SwedSeclicens för rådgivare samt bolån ett krav. Har du inte licenserna idag ges du möjlighet att läsa in dem när du tillträtt tjänsten. Du bör också ha goda kunskaper i Officepaketet.
Då telefon och mail är våra viktigaste kanaler är det nödvändigt att du har god telefonröst och bra språkbehandling i tal och skrift.
Tjänsten är tillsvidare på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Vill du veta mer?
Har du frågor är du välkommen att ringa Chef Kundcenter Andreas Nilsson 0411-82 22 95 eller HR Camilla Stridh 0411-82 22 75. Kontaktperson för Finansförbundet är Nina Hemgard 0417-82 22 42.