OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Aurora Innovation söker medarbetare till Supporten
Aurora Innovation är ett kreativt och snabbt växande, Uppsala baserat telekommunikationsföretag. Företaget är stabilt med god lönsamhet och har ca 45 hängivna medarbetare.
Aurora innovation har i huvudsak två produktlinjer. Den största produkten heter TeleQ och är en webbaserad contact center lösning som riktar sig till företag och organisationer med mycket inkommande telefonitrafik, t.ex. vårdsektorn och kundtjänster. Med ca 2000 nöjda kunder i Sverige är företaget idag landets största leverantör av så kallade callback system.
Spondi din personliga sekreterare i mobiltelefonen, är en ny mobil tjänst som gör det möjligt att på ett effektivt sätt hantera mycket inkommande trafik till din mobil. Spondi gör det möjligt att ge god service till den uppringande även om du för tillfället har svårt att svara.
Aurora Innovation söker en medarbetare till Supporten
Arbetsbeskrivning
Du kommer att arbeta på avdelningen Support. Dina arbetsuppgifter består huvudsakligen av applikationssupport och användarstöd till våra kunder via telefon och mail. Supporten handlägger ärenden för 1st, 2nd och 3rd linje support, dvs allt från enklare användarfrågor till relativt komplexa ärenden som kräver teknisk utredning. I tjänsten kan eventuellt helg och kvällsjour komma att ingå.
Du kommer även eventuellt att i framtiden komma att driftsätta våra produkter hos kunder, jobba på driftavdelningen som sköter våra system, samt genomföra utbildningar.
I framtiden kan också resor bli aktuella.
Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har jobbat praktiskt med liknande arbetsuppgifter tidigare, gärna med erfarenhet från IT och/eller telekombranschen. Du bör ha teknisk högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Kunskap om Microsoft Windows, telefoni, nätverk, Linux samt kommunikation är meriterande. Du ska ha vana att dokumentera och erfarenhet från att arbeta med något ärendehanteringssystem. Mycket goda språkkunskaper i Svenska och engelska, både tal och skrift, är ett krav. Kunskaper i Finska, Spanska, Tyska och Holländska är meriterande. Du bör ha B-körkort.
Som person är du social, ansvarstagande och serviceorienterad. Du arbetar strukturerat och har god förmåga att möta kunder för att förstå och lösa problem. Du har lätt för att samarbeta med både kunder och kollegor.
Vi erbjuder
Du kommer att arbeta med trevliga kollegor i en miljö där du jobbar nära medarbetare från olika avdelningar. Företaget är stabilt och marknadsledande i Sverige. Våra kunder är nöjda med våra produkter och vi fortsätter att expandera. Stämningen är positiv och vi ser ljust på framtiden.
Placeringsort
Uppsala
Tillträde
Omgående eller efter överenskommelse.
Arbetstid/varaktighet
Tills vidare anställning med 6 månaders provanställning.
Ansökan
Sista ansökningsdag 10/5- 2015. Vi ser gärna att du ansöker snarast då urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Kontaktperson
För mer information är du välkommen att kontakta Göran Peedu, Team Leader Support på telefonnummer +46 18 19 44 08 eller via e-post goran.peedu@ain.se.
Ansökan
Vi tar emot ansökan via epost: goran@ain.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Customer Relations Manager Stina Lantz
Chef Utvecklingsavdelning Kristina Engdahl
0738194462
Utvecklingschef Kristina Engdahl
0738194462
CTO Kristina Engdahl
018-194462
0738194462
Försäljningschef Stefan Leijon
Avdelningschef Shane Glennon
0727458271