OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi utvecklar, bygger och driver nätverk och nätverkstjänster till företag, kommuner och organisationer. Bland våra kunder finns också operatörer och stadsnät. Oavsett om vi arbetar med hårdvara, mjukvara, kompletta bredbandslösningar eller drift/övervakning är vårt mål att lösningen ska vara smart, driftsäker och långsiktigt kostnadseffektiv. Fiberdata grundades 1982 och är sedan 2016 en del av Transtema Group. Transtema Group finns representerade över hela Sverige och har bland annat en stor organisation för fältservice från norr till söder. Koncernen har också affärsområden inom bland annat mobila nät, IoT och 5G. Transtema Fiberdata har sitt huvudkontor i Gävle med regionkontor i Göteborg.
Transtema Fiberdata arbetar kontinuerligt med att stötta våra kunders nät. Nu behöver vi förstärka vår supportavdelning. Vi erbjuder våra kunder 1:st line support av främst bredbandstjänster gentemot slutanvändare och vi fungerar som våra kunders egen kundservice. Bland våra kunder finns bland annat nätägare och operatörer och våra uppdrag blir att fler. Transtema Fiberdata befinner sig i en förändringsfas och har du rätt inställning och engagemang, tillsammans med intresse och förståelse för både teknik och service, kan du vara den vi söker. Urval sker löpande, så sök tjänsten redan idag!
Om tjänsten
Vi söker dig som trivs med kundkontakt och problemlösning och som helst har kunskap eller intresse av teknik och kommunikationsnätverk. Du är bekväm med att använda telefon och dator som arbetsredskap och du arbetar väldigt serviceinriktat mot både kollegor, kund och slutkund.
Du kommer att ingå i ett team som tar hand om inkommande samtal och som handlägger ärenden kring support, felanmälningar och service för att snabbt lösa slutkundens problem. Du kommer att vara 1:st line support och vår uppdragsgivares kontakt med sina slutanvändare. Du kommer också att ge teknisk support kring felsökning samt hantera beställningar, avtal och kampanjer.
Som person är du social och du är en lagspelare med utpräglat ordningssinne. Du ska vara prestigelös och kunna kavla upp ärmarna när det behövs. Du behöver ha lätt för att sätta dig in i tekniska frågor och du har gärna ett teknik/data-intresse. Du kommer att arbeta i ett team men är inte rädd att ta initiativ eller arbeta självständigt.
Krav
Avklarad gymnasieexamen. Vi ser gärna att du har kunskap eller erfarenhet inom datakommunikation samt arbetslivserfarenhet av service- eller administrationsyrken.
Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Meriterande
Vana av problemlösning och att hantera olika system och plattformar är meriterande tillsammans med erfarenhet av telekombranschen.
Anställningsvillkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning, 40 tim per vecka.
Lön: Månadslön enligt överenskommelse.
Våra öppettider är 08.00 – 20.00 och tjänsten innefattar visst kvällsarbete enligt schema.