Medarbetare till svarstjänsten för hantering av tips och allmänna frågor

Arbetsbeskrivning

Vi arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklade arbetsförhållanden. Vi driver på för att det på varje arbetsplats ska finnas ett aktivt arbetsmiljöarbete, där alla vill och kan bidra.

Dnr: 2017/031646 Arbetsmiljöverket arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklande arbetsförhållanden. Vi driver på för att det på varje arbetsplats ska finnas ett aktivt arbetsmiljöarbete, där alla vill och kan bidra. Vi erbjuder utvecklande och samhällsnyttiga uppgifter i en kunskapsintensiv miljö.

Svarstjänsten ingår som en av fem enheter i avdelningen för Administration och Analys. Enheten hanterar allmänhetens frågor, support av våra e-tjänster, samt växel.

Ditt nya jobb innebär att ta emot tips från frågeställare samt besvara och vägleda i frågor av allmän karaktär som rör Arbetsmiljöverkets ansvarsområde via telefon och e-post. Närmare två tredjedelar av våra frågor kommer in via telefon och totalt hanterar vi närmare 50 000 ärenden/år. Frågeställarna kan vara arbetsgivare, skyddsombud och arbetstagare. Förutom att svara på frågor är att återföra kunskaper och erfarenheter till verksamheten en viktig del av svarstjänstens uppdrag. I arbetet ingår att vara delaktig i ett löpande förbättringsarbete och vara öppen för andra uppdrag kopplat till det. Vårt arbete präglas av myndighetens värdeord vilket innebär att vi är offensiva, trovärdiga och kommunikativa.

Vi söker dig som har: högskoleutbildning inom relevant område eller annan eftergymnasialutbildning som bedöms likvärdig.
goda kunskaper i Officepaketet
erfarenhet av att hantera stora mängder information
stor erfarenhet av att kommunicera med människor via telefon och mejl
erfarenhet av att bemöta människor i olika situationer med en hög servicenivå
mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift
Det är meriterande om du har: ytterligare språkkunskaper
juridiska kunskaper i form av erfarenhet att tolka lagtexter/regelverk
kunskaper inom arbetsmiljölagstiftningen
erfarenhet från bygg- eller tillverkning/teknik/vård och omsorg
projekterfarenhet


För att lyckas i rollen behöver du ha ett intresse för arbetsmiljöfrågor, vara nyfiken och trivas med ett ständigt lärande samt ha en känsla för service. Du behöver kunna ta till dig och förmedla kunskap till andra, både via telefon och i skrift. Eget ansvar är naturligt för dig. Du har en god samarbetsförmåga och arbetar lika bra självständigt som i grupp. Som person är du social, strukturerad, flexibel och trivs på en arbetsplats som ständigt utvecklas. Du kan även hantera tillfälliga arbetstoppar.

Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Mer om anställningen Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med placering på Lindhagensgatan 133 på Kungsholmen. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Mer information om Arbetsmiljöverket hittar du på www.av.se .

Om du har frågor Kontakta gärna tf. enhetschef Patrick Söderquist. Fackliga kontaktpersoner är Maja Todorovic, Saco och Pehr Lindholm, Fackförbundet ST. Samtliga nås via Arbetsmiljöverkets växel 010-730 90 00.

Urvalsarbetet påbörjas i augusti månad.

Vi har gjort våra medieval och vill inte bli kontaktade av säljare av rekryterings- och annonseringstjänster.

Välkommen med din ansökan senast den 6 augusti 2017.

Kontaktpersoner på detta företaget

Alexandra Falke

Personalenheten

HR enheten

Sammanfattning

Besöksadress

Lindhagensgatan 133
None

Postadress

11279 Stockholm
Stockholm, 11279

Liknande jobb


Facilities Coordinator

Facilities Coordinator

20 december 2024

18 december 2024

Medarbetare till servicecenter

Medarbetare till servicecenter

18 december 2024

17 december 2024