Medarbetare till Svenska Golfförbundets klubb- och spelarsupport

Medarbetare till Svenska Golfförbundets klubb- och spelarsupport

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
Är du en pedagogisk problemlösare som brinner för bra service? Vill du bli en del av ett supportteam med fokus på att skapa värde för Sveriges golfklubbar?

Då är du välkommen att söka tjänsten som medarbetare på Svenska Golfförbundets klubb- och spelarsupport och bli vår nästa lagkamrat.

Som medarbetare på klubb- och spelarsupporten är du en viktig pusselbit i att erbjuda bästa möjliga service till golfklubbar och golfspelare. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att:
• svara på supportfrågor rörande GIT, Min Golf, GIT Tävling och övriga verksamhetssystem och tjänster förbundet tillhandahåller i Golfsverige
• hantera och underhålla ärendehanteringssystemet
• publicera och utveckla innehåll på vår hjälpwebb
• utvärdera och utveckla supportens arbetssätt och processer
• genomföra utbildningsinsatser och ta fram utbildningsmaterial

Om GIT och Min Golf
SGF utvecklar och förvaltar GIT, ett affärs- och verksamhetsstöd som används av Sveriges alla drygt 450 golfklubbar. Inom ramen för GIT ingår också bland annat Min Golf, där Sveriges drygt 520 000 golfspelare kan hantera sitt golfande, samt GIT Tävling där Golfsveriges alla tävlingar administreras. Användningsområdena för GIT och Min Golf är många, exempelvis medlemsregister, bokning, ekonomi, statistik, handicap med mera.

Om klubb- och spelarsupporten
Supportteamet består idag av fyra personer (5–6 under högsäsong) med ansvar för support i GIT, Min Golf, Min Golf Bokningsapp, GIT Tävling, GIT e-post, TV-visning, Analys & statistik, kopplingar till ekonomisystem med mera. Supporten använder ImBox som ärendehanteringssystem. Det finns också en onlinehjälp med information, utbildningsmaterial, videoinstruktioner, tips och råd inom GIT och övriga tjänster.


Om företaget
Svenska Golfförbundet (SGF) är ett av Sveriges äldsta idrottsförbund och golf är en av Sveriges största idrotter med cirka 450 golfklubbar och över 520 000 golfspelare. SGF är en arbetsplats där människor är i fokus, och där idrotten och golfen som idé är grunden för det som görs. Förbundets verksamhetsidé är att skapa förutsättningar för golfklubbar med ekonomi i balans, samt utveckla idrotten golf.

SGF arbetar för, och i samverkan med, sina medlemmar, Sveriges golfklubbar – men också direkt mot golfspelarna. SGF omsätter cirka 185 mkr och har cirka 65 anställda, varav ett 40-tal arbetar från kansliet vid Skanstull i Stockholm. Läs mer på golf.se.


Din profil
För att trivas i rollen ska du ha stor initiativförmåga och gilla att ta dig an nya utmaningar. Du har mycket god kommunikativ förmåga och är van att ge service och hjälp via olika digitala kanaler.

Vi vill att du ska vara nyfiken, prestigelös och gilla att arbeta i ett team. Du behöver kunna hantera en varierad arbetsbelastning utan att det påverkar kvaliteten i det du gör. Du är också ansvarstagande, noggrann och strukturerad.

Vi söker dig som har
• erfarenhet av att arbeta kundnära, företrädesvis inom kundtjänst eller support
• erfarenhet inom det pedagogiska området
• god datorvana och förmåga att snabbt lära dig nya verktyg
• mycket goda kunskaper i svenska i skrift och tal, där du kan skriva kort och pedagogiskt på mottagarens villkor

Det är meriterande om du
• tidigare har arbetat inom golfbranschen
• har erfarenhet av att arbeta i GIT

Du erbjuds
• en anställning i ett engagerat team på nio personer som arbetar med GIT, varav fyra i supportteamet och fem i utvecklingsteamet
• en arbetsplats med högt verksamhetsvärde, med över en halv miljon aktiva medlemmar i golfen

Övrig information
• Start: Enligt överenskommelse
• Omfattning: Heltid, tillsvidare. Kontorstid vardagar samt vissa helger under högsäsong.
• Placering: På SGF:s kansli i Stockholm
• Vid fackliga frågor, kontakta Anneli Engardt på Svenska Golfförbundet: anneli.engardt@golf.se eller 08-622 15 02

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.


Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang samt en passion för arbete och personal. Vår auktorisation i Kompetensföretagen ger oss i sin tur medlemskap i Almega och Svenskt Näringsliv.

Det är för oss av yttersta vikt att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekryteringsprocess. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, allt från juniora tjänster till chefer och specialister.

2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Carlson

Joel Claeson

Joel Claeson
084454344
Caroline Lüning
08 445 43 44
Caroline Lüning
084454344
Caroline Lüning
08-445 43 44
Cecilia Rosenström

Caroline Lüning

Lisa Karlsson
08-4454344
Lisa Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 2Complete AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 september 2022
  • Ansök senast: 26 oktober 2022

Besöksadress

Sveavägen 33, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 33
Stockholm, 11134

Liknande jobb