Medarbetare till Teknisk kundsupport

Arbetsbeskrivning

Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner.I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda.Adeccos globala huvudkontor ligger i Schweiz.Den totala omsättningen ligger på ca SEK 170 miljarder.Omsättningen i Sverige år 2005 uppgick till SEK 1,5 miljarder. Adecco rekryterar nu för Billeruds räkning en person till teknisk kundsupport för en tillsvidareanställning i Skärblacka.Billerud är ett förpackningspappersföretag som erbjuder sina kunder förpackningsmaterial och lösningar om främjar och skyddar deras produkter.Som support identifierar och utreder du kundernas problem.Du besvarar frågor av tekniskt natur från kunder och säljkontor.Du kommer att besöka kunder i hela Europa med anledning av teknisk marknadsföring, tekniska diskussioner eller reklamationer.Den feedback du får från kunder för du vidare till Produktutveckling och bruksenheterna.Du arbetar i team och kommer även att planera och genomföra olika projekt, framförallt där applikationskunskap är en betydande faktor. Befattningen kräver en civilingenjörsutbildning eller motsvarande kunskaper.Vi ser helst att du har erfarenhet av kundsupport eller annan erfarenhet från pappersindustrin.Att obehindrat kunna kommunicera på engelska är ett krav.Meriterande är kunskap i tyska, franska eller spanska.Vi värdesätter god samarbetsförmåga samt flexibilitet.Är du utåtriktad, kommunikativ, kreativ och analytisk som person kan vi se dig i Billeruds organisation!

Sammanfattning

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010